Крэдыт на будаўніцтва жылля

ПЕРАВАГІ КРЭДЫТУ

  • Мноства зручных спосабаў пагашэння крэдыту (у тым ліку ў інфакіёсках банка, праз сістэмы Інтэрнэт і М-банкінг, Аўтааплата) 
  • Магчымасць датэрміновага пагашэння крэдыту без спагнання штрафных санкцый
  • Афармленне крэдыту грамадзянам, якія атрымліваюць заработную плату (пенсію) ва ўстановах банка магчыма без прадастаўлення даведкі аб даходах

УМОВЫ


п/п

Від
крэдыту

Беларускія рублі

Парадак выплаты працэнтаў за карыстанне крэдытам

Памер крэдыту

Спосаб забеспячэння  выканання абавязацельстваў па крэдытным дагаворы

Тэрмін карыстання крэдытам

% стаўка
(гадавых)

1.

Будаўніцтва (рэканструкцыя) індывідуальных жылых дамоў і кватэр :1

да 20 гадоў2

стаўка рэфінансавання НБ РБ 3 + 3 п.п.

за фактычны час карыстання крэдытам

да 90% кошту будаўніцтва (рэканструкцыі) жылога памяшкання ў межах плацежаздольнасці крэдытаатрымальніка4

па крэдыце ў памеры, якi не перавышае 100 тыс. рублёў: 

паручыцельства, заклад і іншыя спосабы, прадугледжаныя заканадаўствам РБ, акрамя няўстойкі і страхавання рызыкі невяртання крэдыту 

па крэдыце ў памеры звыш 100 тыс. рублёў: 

паручыцельства і заклад (іпатэка) жылога памяшкання, якое будуецца (рэканструюецца)

2.

Будаўніцтва жылых памяшканняў шляхам набыцця жыллёвых аблігацый:

да 20 гадоў5

 стаўка рэфінансавання НБ РБ3 + 3 п.п.

за фактычны час карыстання крэдытам

да 90% агульнай намінальнай вартасці жыллёвых аблігацый у межах плацежаздольнасці крэдытаатрымальніка 4

па крэдыце ў памеры, якi не перавышае 100 тыс. рублёў: 

паручыцельства, заклад і іншыя спосабы, прадугледжаныя заканадаўствам РБ, акрамя няўстойкі і страхавання рызыкі невяртання крэдыту 

па крэдыце ў памеры звыш 100 тыс. рублёў: 

паручыцельства і заклад (іпатэка) жылога памяшкання, якое будуецца (рэканструюецца) 

[1] Сукупны памер прадастаўленага крэдытаатрымальніку крэдыту ў адпаведнасці з радком 1, льготнага крэдыту, прадастаўленага ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, і аднаразовай субсідыі на будаўніцтва (рэканструкцыю) жылога памяшкання не павінен перавышаць 90% кошту будаўніцтва (рэканструкцыі) жылога памяшкання (для мнагадзетных сем'яў, якія маюць траіх і больш непаўналетніх дзяцей, - 95% кошту будаўніцтва (рэканструкцыі) жылога памяшкання).

[2]Пагашэнне асноўнага доўгу па крэдыце ажыццяўляецца:

  •     пры будаўніцтве (рэканструкцыі) жылых памяшканняў у шматкватэрных жылых дамах - з наступнага месяца пасля заканчэння 18 месяцаў, якія ідуць за месяцам прыёмкі ў эксплуатацыю закончанага будаўніцтвам (рэканструкцыяй) аб'екта нерухомасці, але не пазней чым праз тры гады пасля заключэння крэдытнага дагавору;
  •     пры будаўніцтве (рэканструкцыі) аднакватэрных жылых дамоў (жылых памяшканняў у блакіраваных жылых дамах) - з наступнага месяца пасля заканчэння 18 месяцаў, якія ідуць за месяцам прыёмкі ў эксплуатацыю закончанага будаўніцтвам (рэканструкцыяй) аб'екта нерухомасці, але не пазней чым праз чатыры гады пасля заключэння крэдытнага дагавору.

3 Працэнтная стаўка за карыстанне крэдытам з'яўляецца зменнай і змяняецца з дня змянення стаўкі рэфінансавання Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь.

4 Пры разліку памеру крэдыту пры недастатковай плацежаздольнасці крэдытаатрымальніка, па рашэнні крэдытнага камітэта ў яго сукупны даход могуць ўключацца даходы паручыцеляў - блізкіх сваякоў (членаў сям'і) крэдытаатрымальніка (жонкі/мужа, бацькоў, родных братоў (сясцёр) мужа і жонкі, дзяцей, унукаў).

 5 Пагашэнне асноўнага доўгу па крэдыце ажыццяўляецца з наступнага месяца пасля заканчэння 18 месяцаў, якія ідуць за месяцам прыёмкі ў эксплуатацыю закончанага будаўніцтвам жылога дома, але не пазней чым праз тры гады пасля заключэння крэдытнага дагавору.

Пры прадастаўленні крэдыту на фінансаванне нерухомасці фізічным асобам, якія атрымліваюць фінансавую дапамогу дзяржавы на пагашэнне раней атрыманых крэдытаў у адпаведнасці з заканадаўствам, магчыма правядзенне ацэнкі плацежаздольнасці з улікам памеру штомесячна аказваемай фінансавай дапамогі пры ўмове прадстаўлення заяўнікам дакумента, які пацвярджае яе аказанне з пазначэннем памеру штомесячна аказваемай фінансавай дапамогі.

Іншыя выгадныя прапановы банка

Кватэры ў новабудоўлях ад нашага партнёра - групы кампаній «Твая сталіца»

Кватэры ў новабудоўлях ад нашага партнёра – Агенства нерухомасці «Паверхі»


ПАТРАБАВАННІ ДА ЗАЯЎНІКАЎ

1. У якасці крэдытаатрымальнікаў (паручыцеляў) могуць выступаць дзеяздольныя фізічныя асобы – грамадзяне Рэспублікі Беларусь, замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць і маюць пастаянную крыніцу даходаў у Рэспубліцы Беларусь.

2. Грамадзянам, якія дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсіённага ўзросту, крэдыты на набыццё нерухомасці прадастаўляюцца:

  • зыходзячы з памераў пенсіі, грамадзянам, якія працягваюць ажыццяўляць працоўную дзейнасць без атрымання дзяржаўнай пенсіі пасля набыцця права на пенсію па ўзросце - 50 працэнтаў сярэднемесячнага даходу за апошнія тры месяцы;
  • пры прадастаўленні ў забеспячэнне выканання абавязацельстваў па крэдыце паручыцельстваў фізічных асоб з ліку членаў сям’і, блізкіх родных, якія не дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсіённага ўзросту.

НЕАБХОДНЫЯ ДАКУМЕНТЫ  

  • копія пашпарта Крэдытаатрымальніка і паручыцеля(ў) (пры выбары спосабу забеспячэння па крэдыце – паручыцельства фізічных асоб), з прад’яўленнем арыгінала.
  • даведкі аб даходах фізічнай асобы для атрымання крэдыту, афармлення паручыцельства [1] Калі Заяўнік і (або) паручыцель атрымліваюць заработную плату або пенсію ва ўстанове Банка можа прадастаўляцца выпіска з рахунку за тры апошнія месяцы.
  • згода Крэдытаатрымальніка і паручыцеляў на прадастаўленне крэдытнай справаздачы з Крэдытнага рэгістра Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь. Згода на прадастаўленне крэдытнай справаздачы можа быць аформлена Заяўнікам у Нацыянальным банку Рэспублікі Беларусь. У дадзеным выпадку крэдытная справаздача з Крэдытнага рэгістра Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь прадстаўляецца Заяўнікам у Банк самастойна.
  • згода Крэдытаатрымальніка і паручыцеля(ў) на прадастаўленне Банку звестак аб ім Нацыянальным банкам Рэспублікі Беларусь і на праверку Банкам яго персанальных даных і іншай прадстаўленай інфармацыі.

[1] «Тэрмін дзеяння даведак - 30 каляндарных дзён пасля іх выдачы. Датай выдачы лічыцца ўказаная на даведцы дата рэгістрацыі прадпрыемства (арганізацыі), якое выдала такую даведку».

ДАДАТКОВА:            

пры будаўніцтве індывідуальнага жылога дома:

  • пры ажыццяўленні будаўніцтва падрадным спосабам – дагавор будаўнічага падраду, заключанага на будаўніцтва аб’екта «пад ключ», або на выкананне асобных этапаў работ (для агляду).
  • копію пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі зямельнага ўчастка або іншы дакумент, які пацвярджае права на зямельны ўчастак, з прад’яўленнем арыгінала.
  • даведку тэрытарыяльных органаў упраўлення архітэктурнай і горадабудаўнічай дзейнасці мясцовых выканаўчых і распараджальных органаў або арганізацый,  якім мясцовымі выканаўчымі і распараджальнымі органамі прад’яўлены адпаведныя паўнамоцтвы, з указаннем кошту будаўніцтва, астатачнага кошту будаўніцтва ў бягучых цэнах, кошту будаўніцтва 1 квадратнага метра, агульнай плошчы будуемага жылога памяшкання, працэнта будаўнічай гатоўнасці аб’екта і іншых паказчыкаў аб’екта, які будуецца.

пры рэканструкцыі індывідуальнага жылога дома:

  • пры ажыццяўленні рэканструкцыі падрадным спосабам – дагавор будаўнічага падраду, заключанага на рэканструкцыю аб’екта «пад ключ», або на выкананне асобных этапаў работ (для агляду).
  • копію пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі і тэхнічны пашпарт, з прад’яўленнем арыгінала, калі жылое памяшканне знаходзіцца ва ўласнасці Заяўніка, або ордэр, калі жылое памяшканне не аформлена ва ўласнасць, або іншыя дакументы.
  • даведку тэрытарыяльных органаў упраўлення архітэктурнай і горадабудаўнічай дзейнасці мясцовых выканаўчых і распараджальных органаў або арганізацый,  якім мясцовымі выканаўчымі і распараджальнымі органамі прад’яўлены адпаведныя паўнамоцтвы, з указаннем будучых работ, іх сметнага і астатачнага кошту ў бягучых цэнах, а таксама тэхніка-эканамічных паказчыкаў жылога памяшкання (агульная плошча, будаўнічы аб’ём, колькасць пакояў, паверхаў і т. п.) пасля рэканструкцыі.

пры будаўніцтве кватэры ў доме арганізацыі забудоўшчыкаў:

  • даведку органа ўпраўлення арганізацыі забудоўшчыкаў аб уключэнні Заяўніка ў члены арганізацыі забудоўшчыкаў, аб прыблізным сметным кошце кватэры, яе тэхнічнай характарыстыцы, памеры ўнесеных сродкаў, памеры чарговага ўзносу, тэрміне заканчэння будаўніцтва, з указаннем рэквізітаў і рахунку арганізацыі забудоўшчыкаў, даце выдачы і рэгістрацыйным нумары дазволу на будаўніцтва жылога дома, даце і рэгістрацыйным нумары заключанага дагавору падраду.

пры будаўніцтве жылых памяшканняў на ўмовах долевага ўдзелу:

  • даведку ўдзельніка будаўніцтва жылога памяшкання.
  • копію дагавору стварэння аб’екта долевага будаўніцтва, зарэгістраваную ў вызначаным парадку мясцовымі выканаўчымі і распараджальнымі органамі, і графіка плацяжоў, які з’яўляецца неад’емнай часткай дагавору (для агляду), з прад’яўленнем арыгінала.

пры будаўніцтве жылых памяшканняў шляхам набыцця жыллёвых аблігацый:

  • дагавор (пагадненне) на будаўніцтва жылога памяшкання шляхам набыцця жыллёвых аблігацый, заключаны з эмітэнтам жыллёвых аблігацый

Індывідуальныя прадпрымальнікі дадаткова прадастаўляюць наступныя дакументы*:

  • копіі пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі, ліцэнзіі (пры наяўнасці), з прад'яўленнем арыгіналаў;
  • звесткі аб даходах індывідуальнага прадпрымальніка;
  • даведка абслугоўваючага банка аб руху грашовых сродкаў па бягучым рахунку за апошнія тры месяцы, аб наяўнасці картатэкі да бягучага рахунку (даведка не прадстаўляецца ў выпадку, калі індывідуальны прадпрымальнік працуе без адкрыцця рахунку; пры наяўнасці рахунку ва ўстанове Банка, па даручэнні Заяўніка можа быць запытана выпіска з бягучага рахунку за тры апошнія месяцы, якія папярэднічаюць месяцу звароту па крэдыт);
  • калі індывідуальны прадпрымальнік працуе без адкрыцця рахунку, альбо пры адсутнасці паступлення грашовых сродкаў на яго, павінна быць прадастаўлена падатковая дэкларацыя за апошні справаздачны перыяд;

  • выпіска з даных улiку падатковых органаў аб вылічаных і выплачаных сумах падаткаў, збораў (пошлін), пенi (выпіска даецца індывідуальным прадпрымальнікам, якія з'яўляюцца плацельшчыкамі адзінага падатку).

* Для вызначэння крэдытаздольнасці індывідуальнага прадпрымальніка, затрат на вядзенне бізнесу і іншых паказчыкаў банк можа запытаць прадстаўлення падатковай дэкларацыі (разліку) за апошні справаздачны перыяд, уліковых форм вядзення ўліку даходаў, расходаў і гаспадарчых аперацый, плацежных i iншых дакументаў.

Неабходныя дакументы для афармлення дагавора аб залогу:

1. пералік дакументаў для афармлення дагавора аб залогу маёмасці (пабудаванага, набытага, рэканструюемага (яванага)):

- жылая нерухомая маёмасць (кватэры, індывідуальныя жылыя дамы)

- пералік дакументаў для афармлення дагавора аб залогу нежылой нерухомай маёмасці

2. пералік дакументаў для афармлення дагавора аб залогу аўтатранспартнага сродку

 

З мэтай атрымання крэдыту на фінансаванне нерухомасці Заяўнік можа звярнуцца:

у службу іпатэчнага крэдытавання*:

  • у населеным пункце па месцы рэгістрацыі па месцы жыхарства (незалежна ад раёна пражывання Заяўніка ў гарадах з раённым дзяленнем), у аддзел іпатэчнага і ільготнага крэдытавання Іпатэчнага офіса (для грамадзян, якія пражываюць у г. Мінску);
  • у населеным пункце па месцы будаўніцтва аб'екта нерухомасці;

якая ажыццяўляе ільготнае крэдытаванне аб'екта нерухомасці - пры ўключэнні Заяўніка ў спісы на атрыманне ільготнага крэдыту згодна Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

*У ЦБУ, у якіх одсутнічае служба іпатэчнага і ільготнага крэдытавання - у службу суправаджэння рознічнага бізнесу.