Камплаенс-правілы

КАМПЛАЕНС-ПРАВІЛЫ ААТ «ААБ БЕЛАРУСБАНК»

У ААТ «ААБ Беларусбанк» камплаенс - гэта захаванне Банкам, работнікамі Банка патрабаванняў міжнароднага, нацыянальнага заканадаўства і лакальных нарматыўных прававых актаў па пытаннях, што тычацца стандартаў і норм прафесійнага вядзення бізнесу, кіравання канфліктам інтарэсаў, супрацьдзеяння адмыванню грашовых сродкаў, атрыманых злачынным шляхам, і фінансаванню тэрарыстычнай дзейнасці, супрацьдзеяння магчымым карупцыйным і ашуканскім дзеянням, а таксама іншых устаноўленых камплаенс-правілаў.

Пры арганізацыі працэсаў у галіне камплаенс Банк кіруецца наступнымі прынцыпамі і падыходамі: добрасумленнасці; празрыстасці; высокай дзелавой рэпутацыі; нецярпімасці карупцыі і махлярства ў любых праявах.

У рамках стварэння паўнавартаснай сістэмы камплаенс у Банку на пастаяннай аснове праводзяцца мерапрыемствы, накіраваныя на прадухіленне і выяўленне ключавых элементаў камплаенс-рызык, а таксама прымаюцца меры рэагавання, накіраваныя на іх мінімізацыю і арганізацыю мер па супрацьдзеянні карупцыі і махлярству; вызначэнне правілаў прыняцця і дарэння падарункаў, атрыманне iншых выгад, захаванне кодэкса прафесійнай этыкі работніка банкаўскага холдынгу.

Супрацьдзеянне карупцыі і махлярству ў ААТ «ААБ Беларусбанк»

У Банку распрацавана Палітыка па супрацьдзеянні карупцыі і махлярству ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь «Аб барацьбе з карупцыяй», Статутам Банка, лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Банка ў мэтах:

  • пацвярджэння прыхільнасці Банка, яго органаў кіравання і работнікаў прынцыпам адкрытага і сумленнага вядзення бізнесу;
  • прытрымлівання лепшых практык карпаратыўнага кіравання;
  • імкнення да ўдасканалення карпаратыўнай культуры;
  • падтрымання дзелавой рэпутацыі Банка на належным узроўні.

Палітыка накіравана на выяўленне карупцыйных рызык і рызык здзяйснення махлярства, папярэджанне карупцыі і махлярства ў дзейнасці Банка і распаўсюджваецца на ўсіх удзельнікаў банкаўскага холдынгу незалежна ад займаемай пасады, статусу і стажу іх працы.

Асноўнымі задачамі рэалізацыі Палітыкі з'яўляюцца:

  • стварэнне (удасканаленне) сістэмы і механізмаў супрацьдзеяння любым формам і праявам карупцыі і махлярства;
  • прыняцце мер, накіраваных на супрацьдзеянне карупцыі і махлярству, устараненне прычын і ўмоў, якія спараджаюць карупцыю і махлярства;
  • інфармаванне работнікаў Банка аб патрабаваннях антыкарупцыйнага заканадаўства, прымаемых мерах па супрацьдзеянні карупцыі і махлярству;
  • мінімізацыя рызыкі ўцягвання Банка, членаў органаў кіравання і работнікаў (незалежна ад займаемай пасады) у махлярскую і карупцыйную дзейнасць;
  • садзейнічанне ў забеспячэнні празрыстасці фінансава-гаспадарчай дзейнасці Банка ў цэлым;
  • своечасовае выяўленне карупцыйных рызык, рызык здзяйснення махлярства і мер па іх нейтралізацыі.

Асобы, вінаватыя ў парушэнні ўстаноўленых патрабаванняў, могуць быць прыцягнуты да дысцыплінарнай, матэрыяльнай і іншай адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Прыняцце і дарэнне падарункаў, атрыманне iншых выгад у ААТ «ААБ Беларусбанк»

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь «Аб барацьбе з карупцыяй», у Банку распрацаваны Правілы прыняцця і дарэння падарункаў, атрымання іншых выгад.

Устаноўленыя Правілы вызначаюць агульныя прынцыпы і правілы прыняцця ад кліентаў і іншых дзелавых партнёраў і асоб падарункаў або іншых выгад; агульныя прынцыпы і правілы дарэння кліентам, дзелавым партнёрам і іншым асобам падарункаў; агульныя патрабаванні да ўдзелу работнікаў банка ў прадстаўніцкіх мерапрыемствах.

Работнікам забараняецца:

  • атрымліваць або дарыць падарункі, прымаць іншую выгаду, калі атрыманне або дарэнне падарунка, прыняцце іншай выгады:
  • парушае нормы дзеючага заканадаўства Рэспублікі Беларусь і лакальных нарматыўных прававых актаў;
  • носіць сістэматычны характар (ад адных і тых жа асоб або адным і тым жа асобам на працягу пэўнага перыяду), не звязаны з афіцыйнымі святамі, днямі нараджэння, юбілеямі і служыць узнагароджаннем за наўмыснае выкарыстанне свайго службовага становішча і звязаных з ім магчымасцяў у рамках выканання сваіх службовых абавязкаў;
  • не адпавядае нормам дзелавога этыкету;
  • можа негатыўна адбіцца на іміджы і дзелавой рэпутацыі Банка, арганізацыях банкаўскага холдынгу і іх работнікаў;
  • можа быць расцэнена ў якасці аплаты за выкананне/невыкананне работнікам сваіх службовых абавязкаў;
  • можа быць расцэнена ў якасці хабару або подкупу (напрыклад, падарункі ў выглядзе грашовых сродкаў, ювелірных вырабаў і прадметаў раскошы, нерухомасці, аўтатранспарту, антыкварыяту, падарачных сертыфікатаў і іншае);
  • выступаць у якасці пасрэдніка, прымаць і перадаваць падарункі ў адрас іншых работнікаў, якія перадаюцца ў якасці падзякі за аказаную паслугу або атрыманне незаслужанай перавагі;
  • патрабаваць прама або ўскосна праз пасрэднікаў аплату, падарунак або атрыманне iншых выгад за прадастаўленне якіх-небудзь пераваг, якія немагчыма атрымаць законным шляхам.

Для ўстанаўлення і падтрымання дзелавых адносін, праявы агульнапрынятай ветлівасці ў рамках ажыццяўлення службовых абавязкаў работнiкi могуць дарыць адзін аднаму, кліентам, дзелавым партнёрам і іншым асобам і атрымліваць ад іх сувенірную прадукцыю, кветкі, кандытарскія вырабы і іншую аналагічную прадукцыю.

Непрымальна дарыць падарункі і прадастаўляць іншыя выгады ад імя Банка, арганізацый банкаўскага холдынгу:

  • якія па звестках дарыльшчыка забаронены ў арганізацыі атрымальніка;
  • мужу (жонцы), блізкім сваякам, сваякам кліентаў і іншых дзелавых партнёраў.

Прафесійная этыка ў ААТ «ААБ Беларусбанк»

У Банку распрацаваны Кодэкс прафесійнай этыкі работніка банкаўскага холдынгу, які вызначае асноўныя карпаратыўныя каштоўнасці (стыль працы, характар узаемаадносін, нацэленасць на рэалізацыю агульных задач), этычныя нормы і правілы прафесійных паводзін работніка банкаўскага холдынгу, галаўной арганізацыяй якога з'яўляецца ААТ «ААБ Беларусбанк».

Захаванне карпаратыўных каштоўнасцяў банкаўскага холдынгу, этычных норм і правілаў прафесійных паводзін, службовай этыкі і этыкету, устаноўленых Кодэксам, з'яўляецца абавязковым для ўсіх работнікаў.

Увага да кліента - адзін з асноўных прынцыпаў працы банкаўскага холдынгу. Прафесійны абавязак работніка банкаўскага холдынгу - забяспечыць высокія стандарты абслугоўвання кліентаў.

Вырашальнымі фактарамі ў стварэнні належнай рэпутацыі банкаўскага холдынгу ў вачах акцыянераў, інвестараў і кліентаў з'яўляюцца высокая кампетэнтнасць і бездакорныя маральныя паводзіны работнікаў, уменне граматна і своечасова, на ўзаемавыгадных умовах, вырашаць прафесійныя пытанні.

У банкаўскім холдынгу высока цэняцца арганізаванасць і стараннасць, творчы падыход да справы, уменне ў любой сітуацыі праяўляць узаемную павагу, карэктнасць, ураўнаважанасць. Агульнапрынятым у банкаўскім холдынгу з'яўляецца строгі, стрыманы стыль дзелавых зносін.

У банкаўскім холдынгу:

  • паважаюць меркаванне іншых, асабістую годнасць, прыватнае жыццё і правы чалавека;
  • не дапускаецца дыскрымінацыя ў адносінах да нацыянальнасці чалавека, яго культуры, рэлігіі, полу, узросту, фізічных недахопаў.

Прыярытэтныя карпаратыўныя кампетэнцыі работнікаў Банка - кліентаарыентаванасць, праца ў камандзе, адказнасць за вынікі дзейнасці - работнікі Банка рэалізуюць на аснове карпаратыўных каштоўнасцяў, устаноўленых Кодэксам: сумленнасць, выкананне абавязацельстваў, лаяльнасць, прафесіяналізм, ініцыятыўнасць.

Асноўны капітал банкаўскага холдынгу - людзі, згуртаваны, шматтысячны калектыў прафесіяналаў, аб'яднаных адзінай мэтай, агульнай карпаратыўнай культурай, імкненнем і жаданнем працаваць у імя інтарэсаў банкаўскага холдынгу.

Сістэма канфідэнцыяльнага інфармавання

Канфідэнцыяльнае інфармаванне можна абазначыць як працэс, у рамках якога работнік арганізацыі выказвае падазрэнні аб магчымых фактах махлярства, злачынства, небяспекі або сур'ёзнай рызыкі, што падвяргаюць небяспецы кліентаў, калег, акцыянераў, грамадскасць або ўласную рэпутацыю дадзенай арганізацыі.

Сістэма канфідэнцыяльнага інфармавання (далей – СКІ) прадстаўляе сабой комплекс арганізацыйных мер і тэхнічных сродкаў, якія забяспечваюць магчымасць работнікам Банка, прадпрыемстваў банкаўскага холдынгу, контрагентам і іншым асобам, з дапамогай выкарыстання каналаў сувязі паведамляць аб вядомых ім фактах парушэнняў заканадаўства і ЛНПА, карупцыі, махлярства і іншых правапарушэнняў, учыненых работнікамі Банка, прадпрыемстваў банкаўскага холдынгу пры выкананні імі сваіх службовых абавязкаў, іншымі асобамі пры здзяйсненні супрацьпраўных дзеянняў у дачыненні да інтарэсаў Банка. У мэтах замацавання працэдур СКІ ў Банку распрацавана Палажэнне аб сістэме канфідэнцыяльнага інфармавання ў ААТ «ААБ Беларусбанк» і на прадпрыемствах банкаўскага холдынгу.

Для канфідэнцыяльнага інфармавання Банк прадастаўляе каналы сувязі, з якіх крыніца інфармацыі выбірае найбольш зручны для сябе. Каналы сувязі забяспечваюць канфідэнцыяльнасць і ананімнасць крыніцы інфармацыі. Інфармацыя пра функцыянаванне Сістэмы размяшчаецца на карпаратыўным сайце Банка.

Работнікі Банка і прадпрыемстваў банкаўскага холдынгу нясуць адказнасць за неналежнае выкананне патрабаванняў, устаноўленых Палажэннем аб СКІ, а таксама за раскрыццё звестак, якія сталі вядомымі падчас правядзення праверак, што дазваляюць устанавіць асобу крыніцы інфармацыі і даныя аб ёй і якія не падлягаюць выдаванню.

Выснова:

Высокая дзелавая рэпутацыя з'яўляецца адным з асноўных прыярытэтаў Банка. У сувязі з гэтым Банк устанаўлівае строгую забарону для любых асоб, якія дзейнічаюць ад імя Банка або ў яго інтарэсах, прама або ўскосна, асабіста або праз пасрэдніцтва, удзельнічаць у карупцыйных дзеяннях не залежна ад практыкі вядзення бізнесу ў той ці іншай краіне. Пры ажыццяўленні сваёй дзейнасці Банк добрасумленна ставіцца да кліентаў, контрагентаў і партнёраў, раскрывае інфармацыю аб сваёй дзейнасці на фінансавым і таварным рынках у адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства.

Усе работнікі Банка няўхільна выконваюць патрабаванні заканадаўства, нарматыўных і распарадчых дакументаў Банка не залежна ад займаемай пасады, тэрміну працы, статусу, іншых узаемаадносін з Банкам.

Банк прыкладае намаганні для прыцягнення да адказнасці за карупцыйныя дзеянні і іншыя наўмысныя парушэнні заканадаўства Рэспублікі Беларусь, міжнароднага заканадаўства (пры ажыццяўленні дзейнасці за межамі Рэспублікі Беларусь - замежнага заканадаўства), лакальных нарматыўных і распарадчых дакументаў Банка ў галіне камплаенс, не залежна ад памеру і формы парушэнняў.