Пакрокавая схема пачатку ўласнага бізнесу

1

Змест

Тэарэтычная падрыхтоўка

0 Памылкі на старце

  • Паўтарэнне за іншымі
    Адкрыць сваю справу, арыентуючыся на бізнес іншых, куды разумней, бо са сляпога капіравання нічога добрага не выходзіць. Падумайце, чым прадукт, які збіраецеся прадаваць адрозніваецца ад іншых. Сфармулюйце УГП – унікальную гандлёвую прапанову, яна павінна быць максімальна канкрэтнай, дакладна апісваць прадукт. Напрыклад, «будуем дахі без перадаплаты», «шаурма за 30 мінут або бясплатна» і г.д.
  • Старт без вызначанай мэты
    Адкрыць пякарню ці кавярню проста таму, што вам падабаецца смачны хлеб ці кава, - не зусім правільная стратэгія. Яшчэ на этапе планавання бізнесу вы павінны вызначыцца з мэтай: чаго канкрэтна жадаеце дасягнуць, якімі метадамі і за які тэрмін.
  • Няведанне сваіх пакупнікоў
    Вам прыйдзецца нялёгка, калі вы не разумееце, хто ваша мэтавая аўдыторыя. Напрыклад, вы вырашылі адкрыць магазін экатавараў, таму што самі прывыклі пазбягаць шкоднай ежы. Але збіраецеся рабіць гэта ў невялікім пасёлку гарадскога тыпу. Падумайце, ці знойдзецца дастатковая колькасць плацежаздольных пакупнікоў і што іх цікавіць. А лепш знайдзіце дакладныя адказы на пытанні: хто ваш пакупнік, які ў яго даход, як часта ён будзе да вас прыходзіць, якую сярэднюю суму будзе пакідаць?
  • Імкненне ўсё рабіць самому
    Ідэя малога бізнесу ў вас ёсць, мэта, стратэгія і грошы таксама, вы гатовы ўвасабляць яе ў жыццё. Але самастойна рабіць усё наўрад ці атрымаецца. Вы можаце напісаць выдатны бізнес-план або купіць добрую кавамашыну для свайго кафэ, але распрацоўваць меню, афішы, весці акаўнты ў сацыяльных сетках, распрацоўваць сайты лепш даверыць прафесіяналам. Не бойцеся дэлегаваць.

1 Выбіраем нішу для бізнесу

Будаваць паспяховы і прыбытковы бізнес прасцей у той сферы, якую вы ведаеце добра і ў якой ужо працавалі. Абавязкова вывучыце сучасныя тэндэнцыі. У цяперашні час бізнесы актыўна перабудоўваюцца і мяняюцца, улічвайце гэта пры аналізе нішаў.

Ствараць запатрабаваны бізнес дапаможа і вывучэнне трэндаў. Проста набярыце ў радку для пошуку фразу «тэндэнцыі ў бізнесе» або «трэнды ў бізнесе». Таксама абавязкова паглядзіце, якія сферы актыўна развіваюцца на замежных рынках, там таксама можна знайсці добрыя ідэі для бізнесу.

2 Ацэньваем плацежаздольнасць кліентаў

Аналіз галіны і патэнцыяльных кліентаў можа паказаць, што ваша аўдыторыя даволі вялікая. Але перш чым пачынаць бізнес ацаніце плацежаздольнасць гэтай аўдыторыі. Магчыма, людзі проста будуць не здольныя плаціць за ваш тавар.

3 Вывучаем канкурэнтаў

Лічым, колькі канкурэнтаў працуе на рынку, на які вы  збіраецеся выходзіць. Уважліва вывучаем, як яны працуюць, па якіх цэнах, які ў іх падыход да кліентаў. Важна: вывучаць канкурэнтаў трэба пастаянна, не толькі перад запускам бізнесу.

4 Дакладна вызначаем свае перавагі

Пасля таго, як вы вывучыце сваіх канкурэнтаў, трэба дакладна вызначыць, якія ў вас перад імі перавагі, што вы будзеце рабіць лепш, ярчэй, магчыма, танней. У цяперашні час «рызынку» прыдумаць складана. Патрацьце на гэта час, каб выгадна вылучацца, і каб вас заўважылі.

5 Знаходзім сваю мэтавую аўдыторыю

Стварыць бізнес – гэта паўсправы, вельмі важна выйсці на сваю мэтавую аўдыторыю і зразумець, дзе патэнцыяльныя кліенты бываюць, што любяць, што «гугляць» і якім прадуктам аддаюць перавагу.

Напрыклад, калі вы адкрылі ў невялікім горадзе кавярню і думаеце, якія прадаваць дэсерты, спытайце пра гэта ў тых, хто прыходзіць да вас па каву. Вашы пакупнікі – самыя галоўныя дарадчыкі. Калі вы ў інтэрнэце прадаеце рэчы, якія ствараеце сваімі рукамі, заходзьце на тэматычныя форумы, рэгулярна праглядайце статыстыку пошукавых запытаў. Гэта можна рабіць у Wordstat Яндэкса.

6 Прасоўваем тавар

Універсальнага спосабу прасоўвання тавараў няма. Але калі вы толькі пачынаеце выводзіць свой тавар на рынак, то як можна больш і часцей прапаноўвайце патэнцыяльным пакупнікам пратэсціраваць, паспрабаваць яго, падрабязна расказвайце пра яго ўласцівасці. Такім чынам будзе працаваць сарафаннае радыё, якое з’яўляецца адным з найлепшых метадаў прасоўвання тавараў. Рабіць гэта можна ўжывую, таксама варта завесці акаўнты ў сацыяльных сетках – сёння гэта магутныя пляцоўкі для прасоўвання.

7 Становімся паспяховым прадпрымальнікам

Паспяховыя прадпрымальнікі не здаюцца пры першай жа няўдачы, другая, трэцяя няўдачы іх таксама не зламаюць. Загадзя вызначыце, якімі могуць быць вашы магчымыя страты, гэта больш разумна, чым пастаянна думаць і гаварыць аб вялізным прыбытку. Таксама вырашыце, што вы будзеце прадпрымаць у выпадку страт. У вас заўсёды павінен быць план дзеянняў.

Не бойцеся і не асцерагайцеся партнёрстваў. Яны могуць выдатна прасоўваць вашы прадукты і знізіць фінансавыя рызыкі.

Старайцеся пастаянна ўдасканальвацца і вучыцца. Запусціць бізнес, які, магчыма, будзе нядрэнна працаваць, мала, трэба заўсёды мець у галаве ідэі, як яго развіць і палепшыць. А для гэтага развіваць свае навыкі.

Паспяховыя прадпрымальнікі заўсёды задаюцца пытаннем «чаго жадаюць мае пакупнікі?», а не «што мне хочацца прадаваць?».

Калі ёсць магчымасць аўтаматызаваць свой бізнес, карыстайцеся ёй настолькі, наколькі гэта магчыма. Руціна забірае у вас каштоўны час.

Практычныя крокі

1 Узгадняем назву

Нават калі вы прыдумаеце для сваёй кампаніі самую прыгожую і крэатыўную назву, ёсць верагоднасць, што так яна называцца не будзе. Проста таму, што такую назву ўжо хтосьці зарэгістраваў. Перш чым рэгістраваць назву рэкамендуем вам праверыць на сайце Адзінага дзяржаўнага рэгістра, ці не існуе ўжо такая.

Пасля таго, як вы пераканаліся ў тым, што такой назвы больш няма, вы можаце прадастаўляць пакет дакументаў у рэгіструючы орган. Зрабіць гэта можна з дапамогай некалькіх спосабаў.

Асабісты зварот. Даведку аб ўзгадненні або аб адмове вам выдадуць у дзень звароту. Тэрмін яе дзеяння – 1 месяц.

Адпраўка пакета дакументаў поштай. Адразу вам трэба будзе запоўніць заяву, а потым разам з неабходнымі дакументамі адправіць яе поштай. Даведку аб узгадненні або аб адмове вам накіруюць на працягу 2-х працоўных дзён з даты паступлення заявы. Дзейнічаць яна будзе 1 месяц.

Вэб-партал. Запаўняеце заяву, з неабходнымі дакументамі загружаеце яе на партал. Звярніце ўвагу, што некаторыя арганізацыі не могуць адпраўляць заяву праз вэб-партал. Гэта:

  • банкі, нябанкаўскія крэдытна-фінансавыя арганізацыі (трэба звяртацца ў Нацбанк)
  • страхавыя арганізацыі, страхавыя брокеры, аб’яднанні страхоўшчыкаў (Міністэрства фінансаў)
  • калегіі адвакатаў, адвакацкія бюро, арганізацыі, якія забяспечваюць правядзенне медыяцыі (Міністэрства юстыцыі)
  • фонды (Міністэрства юстыцыі або галоўныя ўпраўленні юстыцыі аблвыканкамаў, Мінскага гарвыканкама).

Адказ вам прадаставяць на наступны дзень.

2 Выбіраем юрыдычны адрас

Юрыдычным адрасам індывідуальных прадпрымальнікаў з’яўляецца іх месца жыхарства, якое пазначана ў пашпарце. Па адрасах для УП, ПУП або сялянскіх гаспадарак ёсць нюансы. Так, юрыдычны адрас можа быць жылым памяшканнем заснавальніка толькі ў некаторых выпадках:

  • памяшканне належыць на праве ўласнасці, у тым ліку калі памяшканне знаходзіцца ў долевай або сумеснай уласнасці (са згоды іншых уласнікаў), а таксама ўсіх паўналетніх членаў сям’і заснавальніка і членаў сям’і ўсіх уласнікаў, якія пражываюць у гэтым памяшканні
  • заснавальнік пастаянна пражывае ў жылым памяшканні калі гэта не памяшканне дзяржаўнага жыллёвага фонду, аб чым сведчыць адзнака ў дакуменце, які сведчыць асобу, або звесткі ў картцы рэгістрацыі, - са згоды ўласнікаў жылога памяшкання прыватнага жыллёвага фонду, а таксама пражываючых у дадзеным памяшканні ўсіх паўналетніх членаў сям’і ўласніка.

Звярніце ўвагу на тое, што, калі юрыдычны адрас будзе размяшчацца па дамашнім адрасе, камунальныя паслугі будуць спаганяцца ў павышаным памеры.

Юрыдычны адрас ТАА, ТДА, ЗАТ павінна размяшчацца ў нежылым памяшканні. Яго можна і арандаваць, форма ўласнасці можа быць як дзяржаўнай, так і прыватнай.

3 Устанаўліваем памер стутнага фонду

Пасля паспяховай рэгістрацыі кампаніі ў яе ўстаноўчых дакументах фіксуецца статутны капітал. У нашай краіне яго мінімальны памер устаноўлены толькі для ААТ – 400 базавых велічыняў і ЗАТ – 100 базавых велічыняў.

Кожны з заснавальнікаў павінен зрабіць свой уклад у статутны фонд. Рабіць гэта можна не адразу, а на працягу 12 месяцаў з даты рэгістрацыі. У статутны фонд можна рабіць не толькі грашовыя ўклады. Калі гэта маёмасць, то праводзіцца яе ацэнка, перадача, і яна ставіцца на баланс кампаніі. Неграшовыя ўклады не павінны складаць больш за 50% статутнага фонду.

Паменшыць або павялічыць статутны фонд уласнікі могуць пасля рэгістрацыі. Інфармаваць рэгіструючыя органы аб гэтым не трэба.

4 Складаем і зацвярджаем статут

З дапамогай правільна складзенага статута кампанія можа пазбегнуць спрэчак паміж заснавальнікамі па самых розных пытаннях: ад размеркавання прыбытку да перадачы доляў у спадчыну. Цяпер рэгістрацыя статута ажыццяўляецца па заяўным прынцыпе, г.зн. яго не стануць правяраць на адпаведнасць заканадаўству. Усю адказнасць за складанне статута і яго адпаведнасць закону нясе заснавальнік.

Статут усіх камерцыйных кампаній павінен утрымліваць:

  • поўную і скарочаную назву на беларускай і рускай мовах, па жаданні заснавальнікаў назва можа быць пазначана і на замежнай мове
  • юрыдычны адрас кампаніі, неабходна пазначыць усе ў адпаведнасці з тэхпашпартам памяшканні, да нумара пакоя і офіса
  • мэту працы юрыдычнай асобы
  • органы кіравання, іх кампетэнцыі і прымаемыя імі рашэнні.

Для кампаній розных форм уласнасці ёсць розныя дадатковыя даныя, якія трэба пазначыць у статуце.

5 Рыхтуем дакументы для рэгістрацыі

Для таго каб зарэгістраваць камерцыйную або некамерцыйную арганізацыю, неабходны наступныя дакументы:

    • заява аб дзяржаўнай рэгістрацыі
    • статут у двух экзэмплярах, яго электронная копія ў фармаце .doc, .rtf
    • выпіска з гандлёвага рэгістра або іншы доказ юрыдычнага статуса кампаніі, можна прадаставіць натарыяльна завераныя копіі гэтых дакументаў
    • копія дакумента, які сведчыць асобу, калі заснавальнік замежны грамадзянін, яе неабходна перакласці на рускую і беларускую мовы і натарыяльна заверыць
    • копія або арыгінал дакумента, які пацвярджае аплату дзяржпошліны
    • калі кампанія рэарганізоўваецца, патрэбны арыгінал яе дзяржрэгістрацыі.

    Падрабязна тут.

6 Рэгіструем кампанію

Для таго каб зарэгістраваць сваю кампанію, вам неабходна звярнуцца ў рэгіструючы орган па месцы яе знаходжання. Калі ніякіх пытанняў па прадастаўленых вамі дакументах не будзе, кампанію зарэгіструюць у той жа дзень. На статуце вам праставяць штамп і ўнясуць у Адзіны дзяржаўны рэгістр адпаведны запіс. Пасведчанне выдадуць або ў дзень падачы дакументаў, або на наступны працоўны дзень.

Затым вам неабходна атрымаць паведамленне аб тым, што ваша кампанія стаіць на ўліку ў падатковай, органах дзяржстатыстыкі, ФСАН і зарэгістравана ў Белдзяржстраху. Зрабіць гэта можна ў рэгіструючым органе праз 5 працоўных дзён пасля рэгістрацыі.

Што далей?

  • вы можаце зрабіць для сваёй кампаніі пячатку, па законе можаце працаваць і без яе
  • вам неабходна аформіць на працу дырэктара або заключыць дагавор з кіраўніком
  • неабходна знайсці бухгалтара або бухгалтарскую кампанію
  • адкрыць рахунак у банку.

Прапанова па паляпшэнні рэсурса