Банкаўскія плацежныя карткі

Як падоўжыць картку пры заканчэнні тэрміну дзеяння

Абноўленая картка выпускаецца з тым жа нумарам (калі выпуск названых карт не спынены) і з новым тэрмінам дзеяння.

Абнаўленне картак, за абслугоўванне якіх банк спаганяе ўзнагароджанне, ажыццяўляецца пасля аплаты кліентам сумы належнага банку ўзнагароджання.

Тэрміны падачы заявы на абнаўленне карткі не рэгламентаваны.

Пры атрыманні карткі з новым тэрмінам дзеяння картка, належная да абнаўлення, вяртаецца ў банк.

Заяву на падаўжэнне тэрміну дзеяння асноўнай карткі можна аформіць:

  • ва ўстанове банка;
  • у М-банкінгу, калі да заканчэння тэрміну дзеяння карткі застаецца менш за 3 месяцы ў раздзеле «Сэрвісы» – «Заяўка на падаўжэнне карткі». Магчымасць падаўжэння карткі з выкарыстаннем гэтага сэрвісу кліент можа праверыць самастойна ў сваім М-банкінгу пры ўвядзенні нумару карткі, якую неабходна падоўжыць, а таксама 3-х апошніх лічбаў нумару пашпарта і правядзенні аплаты.

Заява на падаўжэнне тэрміну дзеяння дадатковай карткі афармляецца ўладальнікам рахунку ва ўстанове банка.

Картка, заказаная з дапамогай М-банкінгу, накіроўваецца ва ўстанову банка (аперацыйную службу, аддзяленне), выбранае кліентам пры афармленні заяўкі. Кліенту на мабільны тэлефон накіроўваецца СМС-паведамленне аб гатоўнасці карткі.

Як актываваць карту

Актывацыя карткі (акрамя віртуальнай карткі) ажыццяўляецца ў момант генерацыі ПІН-кода з выкарыстаннем тэхналогіі e-PIN.

Калі ПІН-код выдадзены на папяровым носьбіце, Кліентам (Трымальнікам карткі) самастойна пры ажыццяўленні з выкарыстаннем карткі паспяховых наступных аперацый, пацверджаных правільным уводам ПІН-кода:

  • зняцце наяўных грашовых сродкаў;
  • прагляд баланса (даступнага астатку) па картцы;
  • аплата тавараў і паслуг;
  • змена ПІН-кода.

Картка не актывуецца ў выпадку, калі пры правядзенні аперацыі праверка ПІН-кода пройдзена паспяхова, але сама аперацыя адхілена (напрыклад, па прычыне недастатковасці сродкаў або ўстанаўлення па картцы лімітаў па правядзенні безнаяўных аперацый і (або) па атрыманні наяўных грашовых сродкаў); у выпадку няправільнага ўводу ПІН-кода; знаходжання карткі ў стоп-лісце (блакіроўкі карткі); пры правядзенні з выкарыстаннем карткі аперацыі папаўнення рахунку.

Актывацыя бескантактавага інтэрфейсу карткі ажыццяўляецца пасля паспяхова праведзенай фінансавай аперацыі па картцы з выкарыстаннем кантактнага мікрапрацэсара з уводам правільнага ПІН-кода (выдача наяўных грашовых сродкаў, аплата і інш.) у банкамаце (інфакіёску), размешчаным на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, або тэрмінале, устаноўленым у банку або арганізацыі гандлю (сэрвісу) на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь.

Да нефінансавых аперацый, якія не актывуюць бескантактавы інтэрфейс карткі, адносяцца: прагляд даступнага астатку па картцы, атрыманне міні-выпіскі аб аперацыях, учыненых з выкарыстаннем карткі або яе рэквізітаў, змена ПІН-кода карткі.

У выпадку выдачы карткі без нанясення інфармацыі аб яе трымальніку магчымасць ажыццяўлення фінансавых аперацый пры выкарыстанні карткі (яе рэквізітаў) даступна, як правіла, на працягу дня выдачы карткі.

У выпадку выдачы віртуальнай карткі магчымасць ажыццяўлення аперацый пры выкарыстанні яе рэквізітаў даступна ў рэжыме рэальнага часу.

Ці можна выкарыстоўваць плацежную картку, якая належыць  іншай фізічнай асобе?

Не. Правам яе выкарыстання валодае толькі асоба, чыё імя, прозвішча і подпіс пастаўлены на картцы. Нельга перадаваць для выкарыстання сваю картку іншым асобам. Пры неабходнасці даць доступ да свайго рахунку блізкім або сваякам можна, аформіўшы ім дадатковыя карткі.

Ці сапраўдная картка без подпісу на адваротным баку?

Без подпісу картка несапраўдная (пры наяўнасці спецыяльнай паласы на адваротным баку карткі). Пры атрыманні карткі трэба паставіць свой подпіс на гэтай паласе.

Што неабходна ведаць для таго, каб картка доўга заставалася ў непашкоджаным стане?

Трымальнік карткі абавязаны засцерагаць картку ад механічных пашкоджанняў, уздзеяння электрамагнітных палёў, высокіх і нізкіх тэмператур, прамых сонечных промняў, вільгаці і іншых неспрыяльных фактараў, якія могуць прывесці да страты карткай працаздольнасці.

Пашкоджанне паласы для подпісу на адваротным баку карткі і праява на ёй слова "VOID" (для картак Visa, Masterсard) або "Несапраўдна" (для картак БЕЛКАРТ) можа паслужыць падставай для адмовы ў абслугоўванні. У гэтым выпадку неабходна звярнуцца ў структурнае падраздзяленне банка і аформіць адпаведную заяву для атрымання новай карткі.

Што такое IBAN?

IBAN - міжнародная структура нумароў рахункаў.

У адпаведнасці з пастановай Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 27.07.2015 №440 «Аб структуры нумару рахунку» з 4 ліпеня 2017 года пры ажыццяўленні банкамі Рэспублікі Беларусь безнаяўных разлікаў выкарыстоўваецца міжнародная структура нумароў рахункаў  (IBAN), у тым ліку рахункаў, да якіх аформлены карткі, і нумароў рахункаў і новыя банкаўскія ідэнтыфікацыйныя коды банкаў (BIC).

Дзе трымальнік плацежнай карткі можа даведацца нумар рахунку IBAN, да якога аформлена картка, і BIC?

Нумар рахунку IBAN і BIC пазначаюцца ў дагаворы аб выкарыстанні карткі.

Акрамя гэтага, нумар рахунку можна даведацца:

  • у сістэме "Інтэрнэт-банкінг" у раздзеле «Рахункі» - «Рахункі з карткай»;
  • у мабільным дадатку M-Belarusbank у раздзеле "Фінансы-Рахункі" (абраць патрэбны рахунак - націснуць "Інфармацыя" - паглядзець "IBAN");
  • у любой установе банка, прад’явіўшы дакумент, які сведчыць асобу;
  • у штомесячнай выпісцы па рахунку, якая накіроўваецца на адрас электроннай пошты.

Як зрабіць так, каб налічаныя працэнты па ўкладзе прыходзілі адразу на картку?

Спісанне даходу з укладу ў беларускіх рублях і яго далейшае залічэнне на рахунак ажыццяўляецца на падставе пастаянна дзеючага плацежнага даручэння (ПДПД), афармляемага ўкладчыкам ва ўстанове банка, у якой адкрыты ўклад.

Як можна папоўніць укладны рахунак, не наведваючы аддзяленні Банка?

Папоўніць укладны рахунак, адкрыты ў любой валюце  (беларускія рублі, долары ЗША, еўра, расійскія рублі), можна ў інфакіёсках банка, у сістэме "Інтэрнэт-банкінг" і М-банкінгу.

Трымальнікі плацежных картак іншых банкаў Рэспублікі Беларусь аперацыю пералічэння грашовых сродкаў з карт-рахунку на ўкладны рахунак, адкрыты ў ААТ «ААБ Беларусбанк», могуць ажыццявіць у інфакіёсках у сістэме "М-Банкінг".

Для правядзення аперацыі трымальніку плацежнай карткі неабходна ведаць наступную інфармацыю:

  • нумар рахунку ў фармаце IBAN;
  • тры апошнія лічбы нумару пашпарта ўладальніка ўкладнога рахунку.

Скарыстацца паступіўшымі грашовымі сродкамі ўладальнік укладнога рахунку зможа на наступны банкаўскі дзень пасля ажыццяўлення аперацыі папаўнення.

Налічэнне працэнтаў па ўкладным рахунку на нанава ўнесеную суму адбываецца з дня правядзення аперацыі папаўнення.

Пералічэнне грашовых сродкаў ажыццяўляецца толькі на ўкладныя рахункі, якія адкрыты ў ААТ «ААБ Беларусбанк» і прадугледжваюць магчымасць унясення дадатковых узносаў.

Паслуга не прадастаўляецца па крэдытных і карпаратыўных плацежных картках ААТ «ААБ Беларусбанк».

Як ажыццявіць куплю білета на аўтобус у інфакіёсках банка?

Уся аперацыя куплі білета прыгарадных і міжгародніх маршрутаў займае лічаныя мінуты: неабходна толькі пазначыць пункты адпраўлення і прызначэння, выбраць дату і час адпраўлення, а таксама колькасць набываемых білетаў. Атрыманы чэк аб аплаце з’яўляецца білетам на аўтобус.

Як набыць латарэйныя білеты ў інфакіёсках банка?

З выкарыстаннем плацежных картак ААТ «ААБ Беларусбанк» у інфакіёсках банка можна набыць латарэйныя білеты:

«Ваша лато» і «Пяцёрачка» (арганізатар латарэй РУП «Беларускія латарэі);

«Суперлато» (арганізатар латарэі УП «Нацыянальныя спартыўныя латарэі).

Праверыць вынікі розыгрышаў латарэйных білетаў можна ў інфакіёсках, а таксама з дапамогай паслугі "М-банкінг".

Выйгрышы па латарэйных білетах, набытых у інфакіёсках, аўтаматычна ў тэрмін да 5 працоўных дзён залічваюцца на рахункі плацежных картак, з выкарыстаннем якіх былі набыты білеты.

Трымальнікі картак банка таксама могуць папаўняць электронныя ігравыя рахункі сістэмы «Суперлато-анлайн» у інфакіёсках, а таксама з дапамогай паслуг "М-банкінг" і сістэмы "Інтэрнэт-банкінг".

Якія карты банка падтрымлівае Samsung Pay?

Сэрвіс даступны для трымальнікаў асабістых дэбетавых картак Mastercard, Visa, Maestro і кабэйджынгавых картак Maestro «Беларусбанка».

Чаму пры ажыццяўленні аперацый па пералічэнні грашовых сродкаў з выкарыстаннем карткі банка або яе рэквізітаў ва ўстройствах і сэрвісах іншых банкаў спаганяецца ўзнагароджанне? У якім памеры? Якім чынам банк паведаміў кліентам аб спагнанні гэтага ўзнагароджання?

У адпаведнасці з рашэннем Праўлення ААТ «ААБ Беларусбанк» з 14.06.2017 унесены змяненні ў Зборнік узнагароджанняў за аперацыі, выконваемыя ААТ «ААБ Беларусбанк», у частцы спагнання ўзнагароджання за пералічэнне грашовых сродкаў (перавод) з выкарыстаннем асабістай дэбетавай карткі банка або яе рэквізітаў з дапамогай грашовых пераводаў Visa Direct, MasterCard MoneySend, пераводаў з рахунку на рахунак з выкарыстаннем картак БЕЛКАРТ ва ўстройствах і сэрвісах іншых банкаў (без уліку ўзнагароджання іншых банкаў)  - 2,5% ад сумы.

Названае ўзнагароджанне не прымяняецца пры ажыццяўленні аперацый пералічэння грашовых сродкаў (пераводаў) з выкарыстаннем АІС «Разлік» (АРІП).

Інфармацыя аб памеры ўзнагароджання размешчана 05.06.2017 на карпаратыўным вэб-сайце банка belarusbank.by, у раздзеле «Фізічным асобам/Усе паслугі/Карткі для фізічных асоб/Тарыфы і ўмовы/Узнагароджанні па аперацыях з карткамі».

Акрамя таго, 14.06.2017 у раздзеле «Навіны банка/ Усе навіны банка» дадаткова размешчана інфармацыя аб спагнанні ўзнагароджання пры ажыццяўленні аперацый.

У рамках паслугі SMS-паведамлення аб расходных аперацыях (з астаткам) або SMS-апавяшчэння аб расходных і прыходных аперацыях (з астаткам), сэрвісу "М-банкінг" (пакет «Поўны») ажыццяўляецца інфармаванне аб аперацыі пераводу і аб суме спісанага ўзнагароджання за перавод грашовых сродкаў з выкарыстаннем карткі або яе рэквізітаў. Паведамленне аб аперацыі мае выгляд:

OPLATA $2 $3 $fi KARTA #$1 DATA $5 $4, дзе

$1 - нумар карты (напрыклад, 5638);

$2 - сума (напрыклад, 20);

$3 - валюта (напрыклад, BYN);

$4 - месца правядзення аперацыі (напрыклад, "CUM" ATM>MINSK BY);

$5- час і дата ажыццяўлення аперацыі;

$6 - сума і валюта даступнага астатку (напрыклад, 15 BYN);

$fi - частка паведамлення з сумай і валютай эмітэнцкай камісіі ў выглядзе (PLATA: <сума> <валюта> (напрыклад, "(PLATA: 1.03 BYN"))

Дадаткова атрымаць вычарпальную інфармацыю па ўсіх аперацыях, у тым ліку аб сумах узнагароджанняў, спісаных з рахунку, можна, аформіўшы атрыманне штомесячнай выпіскі па электроннай пошце, або, звярнуўшыся ў любую ўстанову банка, якая ажыццяўляе выдачу выпісак прад’явіўшы дакумент, які сведчыць асобу. Гэта выпіска прадастаўляецца без спагнання ўзнагароджання. Аформіць паслугу атрымання штомесячнай выпіскі па электроннай пошце можна з дапамогай мабільнага дадатку M-Belarusbank, сістэмы "Інтэрнэт-банкінг" або ў любым структурным падраздзяленні банка з дакументам, які сведчыць асобу.

Што рабіць у выпадку страты ПІН-кода?

У выпадку страты ПІН кода можна:

  • звярнуцца ва ўстанову банка і аформіць заяву аб вырабе дубліката карткі. На падставе гэтай заявы будзе выраблена картка з новым ПІН-кодам;
  • у канале дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання (ДБА) згенерыраваць новы ПІН-код у электронным выглядзе, які будзе накіраваны на нумар мабільнага тэлефона, зарэгістраваны ў канале ДБА.

За генерацыю новага ПІН-кода або выраб дубліката карткі (па прычыне страты ПІН-кода) банкам спаганяецца ўзнагароджанне.

Чаму не ўдаецца разлічыцца карткай?

Прычыны могуць быць рознымі, у т.л. кароткачасовы збой у рабоце тэрмінальнага абсталявання, няспраўнасць устройства для счытвання даных карткі, а таксама дэфект магнітнай паласы (мікрапрацэсара, у т.л. бескантактавага) і інш.

Трэба паспрабаваць правесці аперацыю з выкарыстаннем карткі ў іншым устройстве. Калі даныя карткі не будуць счытвацца і пры паўторных спробах, неабходна звярнуцца ва ўстанову банка і аформіць адпаведную заяву на выраб дубліката карткі.

Як можна папоўніць наяўнымі грашовымі сродкамі рахунак, доступ да якога можа быць забяспечаны пры выкарыстанні плацежнай карткі ААТ «ААБ Беларусбанк»?

Спосаб папаўнення рахунку 

Хто можа папоўніць

 Валюта пераводу

Дзе папоўніць  

Што неабходна мець для папаўнення

Калі грашовыя сродкі даступны для выкарыстання  

 Заўвагі

Папаўненне наяўнымі з выкарыстаннем карткі, якую неабходна папоўніць   

Трымальнік карткі, аформленай да папаўняемага рахунку   

бел. руб., долары ЗША,
еўра, рас.рублі, китайские юани

Аддзяленні банка

 Картку   

Грашовыя сродкі даступны для выкарыстанняадразу пасля ажыццяўлення аперацыі   

Узнагароджанне не спаганяецца   

бел. руб., рас. рублі

Інфакіёск з «Cash-in». З пералікам можна азнаёміцца тут

бел. руб., рас. рублі

Банкамат-рэсайклер. З пералікам можна азнаёміцца тут

Папаўненне наяўнымі без выкарыстання карткі      

Уладальнік карткі, любая фізічная асоба      

бел. руб. 

Інфакіёск з «Cash-in». З пералікам можна азнаёміцца тут

Банкамат-рэсайклер. З пералікам можна азнаёміцца тут

Нумар і тэрмін дзеяння карткі атрымальніка

Грашовыя сродкі  даступны для выкарыстання адразу пасля ажыццяўлення аперацыі 

Узнагароджанне 2% ад сумы спаганяецца з адпраўшчыка

Аддзяленне банка

Узнагароджанне 2,5% ад сумы з адпраўшчыка

Пры ажыццяўленні аперацыі наяўнымі на суму больш за 100 базавых велічыняў, адпраўшчыку спатрэбіцца прадаставіць дакумент, які сведчыць асобу

 

Устройствы з cash-in і аддзяленні іншых банкаў і Белпошта (з дапамогай сістэмы АІС «Разлік»

Нумар рахунку ў фармаце IBAN

Грашовыя сродкі даступны на наступны банкаўскі дзень пасля ажыццяўлення аперацыі (прыкладна пасля 16:00

Узнагароджанне з боку ААТ «ААБ Беларусбанк» не спаганяецца

Аперацыя ажыццяўляецца ў валюце рахунку  

Аддзяленне банка

 - № рахунку ў фармаце IBAN
- П. І. І. уладальніка рахунку

 

Наяўныя грашовыя сродкі, прынятыя ў касу ўстановы банка залічваюцца на рахунак не пазней 3-га працоўнага дня , наступнага за днём унясення грашовых сродкаў у касу ўстановы банка

Узнагароджанне не спаганяецца. Пры ажыццяўленні на суму больш за 100 базавых велічыняў, уносчыку спатрэбіцца прадаставіць дакумент,які сведчыць асобу
 

 

Банк Республики Беларусь

- найменне і № установы банка, у якой адкрыты рахунак;
- № рахункі і банкаўскі ідэнтыфікацыйны код (BIC) установы банка, у якой адкрыты рахунак атрымальніка пераводу;
- № рахунку ў фармаце IBAN;
- П.І.І. атрымальніка пераводу

Банк ажыццяўляе залічэнне пераводу не пазней наступнага працоўнага дня за днём яго паступлення ў банк.

Узнагароджанне спаганяецца з атрымальніка пры залічэнні:
2 % ад сумы ў бел. руб (макс. 500,00 бел.руб.)

1,5 % ад сумы валюты рахунку ў эквіваленце бел. руб. па курсе НБ РБ на дзень ажыццяўлення аперацыі (макс. 500,00 бел.руб.)
 

Иностранный банк
(праз банкі-карэспандэнты)

- найменне і свіфт-код банка;
- № рахунку банка ў банку-карэспандэнце;
- № і адрас установы банка, у якой адкрыты рахунак атрымальніка;
- № рахунку атрымальніка ў фармаце IBAN, П.І.І., адрас атрымальніка, нумар пашпарта (пры адсутнасці рахунку)

Паколькі грашовыя сродкі ідуць праз банкі-карэспандэнты, тэрміны паступлення грашовых сродкаў не рэгламентаваны.

Банк ажыццяўляе залічэнне пераводу не пазней за наступны працоўны дзень за днём яго паступлення ў банк.

 

Як атрымаць інфармацыю аб руху сродкаў па рахунку, доступ да якога можа быць забяспечаны пры выкарыстанні плацежнай карткі ААТ «ААБ Беларусбанк»?

Атрымаць выпіску па рахунку, якая ўтрымлівае інфармацыю аб усіх праведзеных па рахунку расходных і прыходных аперацыях, можна ў структурным падраздзяленні банка. Выпіска выдаецца на папяровым носьбіце пры прад’яўленні дакумента, які сведчыць асобу кліента (за бягучы і (або) папярэдні месяц - без спагнання ўзнагароджання, за іншы перыяд – са спагнаннем узнагароджання). Азнаёміцца з пералікам структурных падраздзяленняў банка, якія ажыццяўляюць выдачу выпіскі па рахунку, да якога аформлена картка,  можна ў раздзеле "Пошук абласных упраўленняў, ЦБП і аддзяленняў".

Атрымаць справаздачу аб аперацыях па рахунку за перыяд таксама можна ў сістэме "Інтэрнэт-банкінг" (без спагнання ўзнагароджання). Для атрымання спаваздачы аб аперацыях па рахунку неабходна ў спісе сваіх рахункаў выбраць рахунак, па якім жадаеце атрымаць справаздачу, і націснуць на іконку «Атрымаць справаздачу аб аперацыях па рахунку», размешчаную ў верхнім правым вугле кнопкі «Рахунак №ХХХХХХХХХХХХ». У адкрыўшымся акне неабходна выбраць перыяд (не больш за 90 каляндарных дзён), за які жадаеце атрымаць справаздачу, і націснуць кнопку «Прадоўжыць».

Атрымаць справаздачу аб аперацыях па рахунку за перыяд таксама можна ў сістэме "М-банкінг" (без спагнання ўзнагароджання) за апошнія 30 дзён. Для атрымання выпіскі неабходна зайсці ў раздзел «Сэрвісы» - «Выпіска на e-mail» - «па рахунку (за перыяд)» і пазначыць перыяд не больш за апошнія 30 дзён. Пры адкрыцці выпіскі на e-mail трэба ўвесці дадатковы ключ абароны, пазначаны ў дадатку.

Разам з тым ААТ «ААБ Беларусбанк» прапануе сваім кліентам паслугу атрымання на адрас электроннай пошты бясплатнай штомесячнай выпіскі па рахунку з пазначэннем сум і дат правядзення ўсіх расходных і прыходных аперацый за апошні месяц. Падключыць гэту паслугу можна любым з наступных спосабаў:

аформіць адпаведную заяву ў структурным падраздзяленні банка, прад’явіўшы дакумент, які сведчыць асобу;

аформіць заяўку на атрыманне штомесячнай выпіскі з дапамогай паслугі "М-банкінг" у раздзеле дадатку «М-Belarusbank» «Сэрвісы» - «Выпіска на e-mail» - «Па рахунку (за месяц)»;

аформіць заяўку на атрыманне штомесячнай выпіскі з дапамогай паслугі "Інтэрнэт-банкінг" у раздзеле «Рахункі» - «Рахункі з карткай» - «Заяўка на афармленне картак/Дадатковыя паслугі» - «Выпіска па рахунку».

Для атрымання справаздачы аб аперацыях па рахунку з карткай з улікам адхіленых і чакаючых апрацоўкі аперацый неабходна ў спісе сваіх рахункаў у сістэме "Інтэрнэт-банкінг" выбраць рахунак, па якім жадаеце атрымаць справаздачу, і націснуць на іконку «Атрымаць справаздачу па заблакіраваных аперацыях», размешчаную ў верхнім правым вугле вобласці «Рахунак №ХХХХХХХХХХХХ». Здзейсненая аперацыя будзе адлюстравана ў справаздачы прыкладна на працягу 2 гадзін (не пазней за 5 гадзін) пасля яе ажыццяўлення. У кароткачасовыя перыяды апрацоўкі даных чакаючыя апрацоўкі аперацыі могуць не аблюстроўвацца ў справаздачы. Для чакаючых апрацоўкі аперацый сума камісіі за ажыццяўленне аперацыі адлюстроўваецца не асобна, а ўключаецца ў суму ў валюце рахунку.

Кліентам Банка даступна паслуга атрымання міні-выпіскі, у якой утрымліваецца інфармацыя аб 10 апошніх аперацыях, здзейсненых з выкарыстаннем карткі (яе рэквізітаў), але не больш чым за 7 апошніх дзён. Атрымаць міні-выпіску можна з дапамогай паслугі Інтэрнэт-банкінг, а таксама ў інфакіёсках і банкаматах Банка (па віртуальных картках – толькі з дапамогай паслугі Інтэрнэт-банкінг) са спагнаннем узнагароджання.

Для атрымання аператыўнай інфармацыі аб руху грашовых сродкаў па рахунку (прыходных і/або расходных аперацыях) можна аформіць паслугу «SMS-апавяшчэнне» або ўстанавіць дадатак M-Belarusbank з пакетам паслуг «Поўны»/ «Базавы», у рамках якога прадугледжваецца інфармаванне аб прыходных і/або расходных аперацыях.

Якія аперацыі адлюстроўваюцца ў міні-выпісцы?

У міні-выпісцы адлюстроўваецца інфармацыя аб 10 апошніх аперацыях, здзейсненых толькі з выкарыстаннем карткі (яе рэквізітаў), з дапамогай якой ажыццяўляецца запыт паслугі, але не больш чым за 7 апошніх дзён. За прадастаўленне паслугі банкам спаганяецца ўзнагароджанне.

У міні-выпісцы не адлюстроўваюцца:

- аперацыі па рахунку, здзейсненыя без выкарыстання карткі або яе рэквізітаў (залічэнне на рахунак заработнай платы, пенсіі, стыпендыі, працэнтаў на астатак сродкаў, залічэнне банкам сум у выніку правядзення разбіральніцтваў па спрэчных сітуацыях, узнагароджанні банка;

- аперацыі па іншых картках, аформленых да аднаго і таго ж рахунку.

Што рабіць, калі картка засталася ў банкамаце/інфакіёску?

У выпадку, калі банкамат (інфакіёск) не вяртае картку, неабходна пераканацца, што аперацыя завершана, банкамат (інфакіёск)) не прапануе правесці наступную аперацыю і ўстройства сапраўды не вяртае картку (пачакаць некалькі мінут).

Калі картка ўстройствам не вернута,  то яе неабходна адразу заблакіраваць, патэлефанаваўшы ў кругласутачную службу сэрвісу кліентаў ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтр» па тэл. (017) 299-25-26. Таксама заблакіраваць картку можна з выкарыстаннем паслугі SMS-банкінг, або з дапамогай сістэм дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання ("М-банкінг", "Інтэрнэт-банкінг").

Забраныя з устройстваў самаабслугоўвання затрыманыя карткі, эмітаваныя банкам, захоўваюцца ва ўстанове банка (аддзяленні) па месцы іх паступлення на працягу 30 каляндарных дзён.

Па факце паступлення ва ўстанову банка (аддзяленне) карткі кліента на нумар тэлефона, які захоўваецца ў базе даных банка, будзе накіравана SMS-апавяшчэнне з тэкстам наступнага зместу: "Ваша затрыманая картка паступіла ў банк па адрасе, тэл., выдача плацежнай карткі ажыццяўляецца пры прад'яўленні дакумента, які сведчыць асобу. Па заканчэнні каляндарнага месяца з даты напрамкі банкам SMS-паведамлення незапатрабаваная карта будзе знішчана". Картка заблакіравана па прычыне кампраметацыі.

Затрыманую картку можна атрымаць у пазначанай у SMS-паведамленні ўстанове банка (аддзяленні), або звярнуцца ў любое аддзяленне банка з заявай аб перасылцы карткі ў іншую ўстанову банка (ЦКА, абласныя ўпраўленні, ЦБП).

Што рабіць, калі картка страчана?

У выпадку страты карткі неабходна як мага хутчэй заблакіраваць яе, патэлефанаваўшы ў кругласутачную сэрвісную службу ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтр» па тэл. (017) 299-25-26. Заблакіраваць картку таксама можна з дапамогай паслуг SMS-банкінг, М-банкінг або Інтэрнэт-банкінг (аперацыя даступна толькі для картак, з выкарыстаннем якіх былі зарэгістраваны гэтыя паслугі).

Далей у 3-дзённы тэрмін (па картках для выкарыстання толькі на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь) і 7-дзённы тэрмін (па міжнародных картках) неабходна звярнуцца з пісьмовай заявай ва ўстанову банка. За перавыпуск карткі ў выпадку яе страты банкам спаганяецца  ўзнагароджанне.

Дзе можна атрымаць даведку, якая пацвярджае ажыццяўленне плацяжу па картцы?

Для атрымання даведкі аб плацяжы на карысць пастаўшчыка паслугі (бенефіцыяра) неабходна звярнуцца ў структурнае падраздзяленне банка з дакументам, які сведчыць асобу. За прадастаўленне паслугі банкам спаганяецца  ўзнагароджанне.

Што рабіць, калі змянілася прозвішча трымальніка карткі?

У выпадку змянення дадзеных дакумента, які сведчыць асобу, варта звярнуцца ў структурнае падраздзяленне банка з дакументам, які сведчыць асобу, для правядзення актуалізацыі персанальных дадзеных.

У выпадку змены напісання прозвішча і (або) імя, а таксама змены прозвішча (пры заключэнні шлюбу і інш.), рэкамендуецца вырабіць дублікат карткі (для картак, якія змяшчаюць інфармацыю пра імя і прозвішча яе трымальніка). Для вырабу дубліката неабходна аформіць адпаведную заяву ў структурным падраздзяленні банка, і аплаціць камісійнае ўзнагароджанне.

Што рабіць, калі знойдзена чужая картка ААТ «ААБ Беларусбанк»?

Знойдзеную картку неабходна перадаць у найбліжэйшае структурнае падраздзяленне ААТ «ААБ Беларусбанк» або накіраваць на адрас: 220089, г.Мінск, пр-т Дзяржынскага, 18.

Як разблакіраваць картку ў выпадку трохразовага няправільнага ўводу ПІН-кода?

Для разблакіроўкі карткі ААТ «ААБ Беларусбанк» неабходна патэлефанаваць у кругласутачную службу сэрвісу кліентаў ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтр» на нумар (017) 299-25-25. Пасля разблакіроўкі карткі даецца адна спроба для ўводу ПІН-кода (у выпадку няправільнага ўводу ПІН-кода картка блакіруецца паўторна).

У выпадку трохразовага няправільнага ўводу ПІН-кода пры ажыццяўленні аперацый шляхам счытвання інфармацыі з убудаванага ў картку мікрапрацэсара блакіруецца мікрапрацэсар (на мікрапрацэсар запісваецца інфармацыя аб перавышэнні дапушчальнай колькасці спроб уводу няправільнага ПІН-кода), у выніку чаго далейшае ажыццяўленне аперацый шляхам счытвання інфармацыі з мікрапрацэсара карткі становіцца немагчымым. Разблакіроўка мікрапрацэсара ў дадзеным выпадку адбываецца аўтаматычна пры ажыццяўленні ў банкамаце аперацыі, пацверджанай уводам правільнага ПІН-кода.

З якога ўзросту можна аформіць картку ААТ «ААБ Беларусбанк»?

Адкрыць рахунак і аформіць картку ААТ «ААБ Беларусбанк» можна з 14-гадовага ўзросту пры наяўнасці дакумента, які сведчыць асобу.

На імя непаўналетніх ва ўзросце ад 6 да 14 гадоў у якасці дадатковай да рахунку кліента могуць быць аформлены карткі наступных тыпаў: БЕЛКАРТ-Maestro, БЕЛКАРТ, Visa Classic, Maestro, MasterCard Standard (непаўналетняму з 14 гадоў у якасці  дадатковай можа быць аформлена любая картка, у т.л. класа Gold).

Што рабіць, калі скончыўся тэрмін дзеяння карткі?

Для абнаўлення карткі кліент можа звярнуцца ва ўстанову банка з дакументам, які сведчыць асобу, і аформіць адпаведную заяву, або аформіць заяўку на выпуск новай карткі да дзеючага рахунку ў мабільным дадатку сістэмы М-банкінг.

Абнаўленне картак, за абслугоўванне якіх банк спаганяе ўзнагароджанне, ажыццяўляецца пасля аплаты кліентам сумы ўзнагароджання.

Што рабіць, калі банкамат не выдаў грошы?

У першую чаргу трэба пераканацца, што грашовыя сродкі сапраўды спісаны з рахунку, доступ да якога забяспечваецца з выкарыстаннем карткі. Інфармацыю аб аперацыях пры выкарыстанні карткі ААТ «ААБ Беларусбанк» можна атрымаць у банкамаце, інфакіёску, з дапамогай паслуг SMS-банкінг, М-банкінг, сістэмы Інтэрнэт-банкінг, а таксама ў кругласутачнай службе сэрвісу кліентаў ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтр» па тэл. (017) 299 25 25, (017) 299 25 23. Калі разыходжанне ўсё ж маецца, трымальніку карткі неабходна звярнуцца з заявай аб узнікненні спрэчнай сітуацыі ў любое падраздзяленне або ў Кантакт-цэнтр ААТ «ААБ Беларусбанк»  па тэлефоне 147 (у Кантакт-цэнтр – толькі для трымальнікаў картак ААТ «ААБ Беларусбанк»).

Пасля правядзення разбіральніцтва і пацвярджэння фактаў, выкладзеных у заяве, грашовыя сродкі будуць вернуты на рахунак, да якога аформлена картка.

Увага! За прагляд балансу (даступнага астатку) па картцы ААТ «ААБ Беларусбанк» ва ўстройствах іншых банкаў спаганяецца плата ў адпаведнасці з дзеючымі ў ААТ «ААБ Беларусбанк» ўзнагароджаннямі.

Як вярнуць плацеж, здзейснены ў інфакіёску?

Пры ажыццяўленні аперацый з выкарыстаннем карткі грашовыя сродкі пералічваюцца банкам згодна з пазначанымі (выбранымі) Трымальнікам карткі рэквізітамі. Для вяртання памылкова пералічаных грашовых сродкаў неабходна з дакументам, які пацвярджае ажыццяўленне аперацыі (карт-чэкам або пісьмовай інфармацыяй (даведкай) аб плацяжы, прадастаўленай банкам), і заявай звярнуцца да атрымальніка плацяжу.

Спосабы блакіроўкі карткі

  1. Званок у кругласутачную службу сэрвісу кліентаў ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтр» па тэл. (017) 299 25 26
  2. Інтэрнэт-банкінг (раздзел "Рахункі з карткай" - выбраць картку, якую неабходна заблакіраваць - "Аперацыі" - "Заблакіраваць")
  3. М-банкінг ("Сэрвісы" - "Блакіроўка карткі" - "Блакіроўка")
  4. SMS-банкінг (адправіць паведамленне на нумар 611 фармата Block прабел Пароль

Спосабы разблакіроўкі карткі

  1. Для разблакіроўкі плацежнай карткі банка незалежна ад спосабу блакіроўкі неабходна патэлефанаваць на нумар кругласутачнай службы сэрвісу кліентаў ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтр» - 8 (017) 299-25-25.
    Разблакіраваць плацежную картку можна з выкрыстаннем паслуг SMS-банкінг, М-банкінг, Інтэрнэт-банкінг, калі картка была заблакіравана з дапамогай гэтых сэрвісаў:
  2. Інтэрнэт-банкінг(раздзел "Рахункі з карткай" - выбраць картку, якую неабходна разблакіраваць - "Аперацыі" - "Разблакіраваць")
  3. М-банкінг("Сэрвісы" - "Блакіроўка карткі" - "Разблакіроўка")
  4. SMS-банкінг (адправіць паведамленне на нумар 611 фармата Unblock прабел Пароль)

Баланс карты

Атрымаць інфармацыю аб балансе (даступным астатку) па картцы без спагнання ўзнагароджання трымальнікі плацежных картак ААТ «ААБ Беларусбанк» могуць:

  • па тэлефоне кругласутачнай службы сэрвісу кліентаў ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтр»  8-(017)-299-25-23;
  • у інфакіёсках банка;
  • у банкаматах банка;
  • у пунктах выдачы наяўных банка;
  • з дапамогай SMS-банкінга;
  • з дапамогай M-банкінга;
  • з дапамогай сістэмы "Інтэрнэт-банкінг";
  • ва ўстройствах іншых банкаў са спагнаннем узнагароджання (банкаматах, інфакіёсках, пунктах выдачы наяўных), калі такая паслуга прадастаўляецца гэтымі банкамі трымальнікам картак іншых банкаў.

Блакіроўка сумы на інтэрнэт-рэсурсе

Кліент звяртаецца наконт блакіроўкі сумы на інтэрнэт-рэсурсе.

Напрыклад, у працэсе адмовы ад браніравання ў кліента з’яўляецца паведамленне, што за адмену броні спішацца пэўная сума. Паколькі названая аперацыя санкцыянавана самім кліентам (здзейснеўшы аперацыю на дадзеным інтэрнэт-рэсурсе ён пацвердзіў сваю згоду з умовамі правядзення аперацый), кліенту трэба ўважліва азнаёміцца з умовамі правядзення аперацый на гэтым інтэрнэт-рэсурсе. 

Кліент можа з копіямі дакументаў або копіямі перапіскі з Інтэрнэт-магазінам (пры наяўнасці) звярнуцца ва ўстанову банка для атрымання выпіскі (праверыць астатак, спісанне сумы).

Блакіраваць картку рэкамендуецца ў выпадку падазрэння на махлярскія дзеянні з выкарыстаннем рэквізітаў карткі. 

Звяртаем увагу, што аўтаматычная адблакіроўка сум ажыццяўляецца па заканчэнні 15 дзён. Выключэнне складаюць блакіроўкі, праведзеныя па працэдуры перадаўтарызацыі, якая можа выкарыстоўвацца ў выпадках, калі прадастаўленне паслуг або пастаўка тавараў адбываецца да іх фактычнай аплаты, па такіх аперацыях аўтаматычная адблакіроўка сум адбываецца па заканчэнні 30 дзён.

Что делать, если при пополнении счета наличными в инфокиоске денежные средства не зачислены и не возвращены?

В первую очередь следует убедиться, что денежные средства действительно не зачислены на счет, доступ к которому обеспечивается с использованием карточки. Информацию о текущем состоянии счета держателя карточки ОАО «АСБ Беларусбанк» можно получить в банкомате, инфокиоске, посредством услуг SMS-банкинг, М-банкинг, системы Интернет-банкинг, а также в круглосуточной службе сервиса клиентов ОАО «Банковский процессинговый центр» по тел. (017) 299 25 25, (017) 299 25 23.

Если расхождение все же имеется, держателю карточки необходимо обратиться с заявлением о возникновении спорной ситуации в любое подразделение либо в Контакт-центр ОАО «АСБ Беларусбанк» по телефону 147.

После проведения разбирательства и подтверждения фактов, изложенных в заявлении, денежные средства будут возвращены на счет, к которому оформлена карточка.