М-Банкінг

1. Рэгістрацыя дадатку

1.1. Як перайсці да рэгістрацыі дадатку?

На галоўным экране дадатку выбраць пункт “Счета” або “Журнал”. Азнаёміцца з ліцэнзійным пагадненнем, націснуць кнопку “Продолжить”.

image001

1.2. Як зарэгістраваць дадатак без інтэрнэта на тэлефоне?

*Рэгістрацыя і работа дадатку без інтэрнэта немагчыма на платформах iOS і Windows Phone.

Перайсці да рэгістрацыі (гл. пункт 1.1) і запоўніць наступныя палі:

  • Запоўніць поле “Пароль на вход” і “Повтор пароля”. Гэты пароль будзе запытвацца пры запуску дадатку.
  • Выбраць у полі “Канал связи” значэнне “SMS”. У выпадку двух-сімачнага тэлефона дадатак будзе зарэгістраваны на асноўную SIM-карту (часцей за ўсё гэта SIM-карта, якая стаіць у першым слоце).

Націснуць кнопку “Продолжить”.

1.3. Як зарэгістраваць дадатак праз Інтэрнэт?

Перайсці да рэгістрацыі (гл. пункт 1.1) і запоўніць наступныя палі:

  • Запоўніць поле “Пароль на вход” і “Повтор пароля”. Гэты пароль будзе запытвацца пры запуску дадатку.
  • Выбраць у полі “Канал связи” значэнне “Интернет” (толькі для платформы Android. Дадаткі на платформе iOS і Windows Phone аўтаматычна рэгіструюцца па канале “Интернет”).
  • Выбраць мабільнага аператара ў полі “оператор”, запоўніць поле “номер телефона”, на які будзе зарэгістраваны дадатак (на гэты нумар павінна быць зарэгістравана паслуга SMS-банкінг для актывуемых у дадатку картак).

Націснуць кнопку “Продолжить”. Далей на пазначаны нумар тэлефона будзе даслана SMS з кодам рэгістрацыі. На платформе Android поле “код регистрации” аўтаматычна запаўняецца пры атрыманні SMS, для астатніх платформ код рэгістрацыі неабходна ўводзіць уручную. Пасля запаўнення поля “код регистрации” націснуць кнопку “Отправить”.

 

image003 image005 image007

1.4. Не прыходзіць SMS з кодам рэгістрацыі.

Калі SMS з кодам не прыйшло праз 5 мінут, то трэба пераканацца, што палі “Номер телефона” і “Оператор” запоўнены правільна. Перазагрузіць тэлефон і перазапытаць код рэгістрацыі. Калі SMS з кодам рэгістрацыі так і не прыйшло – звярнуцца да мабільнага аператара наконт недастаўкі SMS.

1.5. Пасля адпраўкі кода рэгістрацыі з’яўляецца памылка “Неверный код регистрации, либо время его действия истекло”.

Час дзеяння кода 5 мінут, калі SMS з кодам рэгістрацыі прыходзіць пазней, неабходна націснуць кнопку “Перезапросить”.

 

image009 image011

*Не трэба перазапытваць “код регистрации” кожныя N секунд. Пасля кожнага “перазапыту” серверам дасылаецца новы код. Адпаведна, калі перазапытаць 10 разоў падрад, то трэба чакаць, пакуль не прыйдзе 10 смс. І ў апошняй смс (10-ай смс) будзе актуальны код.

1.6. Пры рэгістрацыі з’яўляецца паведамленне “Ошибка регистрации в сервисе уведомлений”.

Памылка характэрна для платформы Windows Phone (тэлефона Nokia Lumia). Пры яе ўзнікненні неабходна зрабіць наступнае:

  • перазагрузіць (выключыць - уключыць) тэлефон
  • уключыць інтэрнэт
  • пераканацца, што тэлефон заражаны і на індыкатары батарэі не гарыць сімвал “сардэчка”. Калі сімвал назіраецца, неабходна зарадзіць тэлефон або выключыць рэжым энергазберажэння.

1.7. Пры рэгістрацыі дадатку з’яўляецца паведамленне “Невозможно получить идентификатор оповещений”.

Памылка характэрна для платформы iOS (тэлефоны iPhone). Пры яе ўзнікненні, неабходна перайсці ў меню тэлефона “Настройки” - “Уведомления” - “M-Belarusbank”.  Перазаключальнік “Центр уведомлений” патрабуе паставіць у палажэнне ўключаны, а “Стиль напоминаний” выбраць або “Банеры”, або “Напоминания”.

 image013

2. Актывацыя і падаўжэнне карт

2.1 Як актываваць карту, калі актывацыя скончылася?

Перайсці ў раздзел “Счета”. Выбраць неабходную карту. На форме рэдагавання даных карты націснуць кнопку “Активировать”.

image015

2.2 Пры актывацыі карты дадатак патрабуе пароль, дзе яго можна ўзяць?

У дадатак “M-Belarusbank” карты дадаюцца па паролі SMS-банкінгу. Зарэгістраваць SMS-банкінг можна ў інфакіёску або ў Інтэрнэт-банкінгу ААТ “ААБ Беларусбанк”.

2.3 Забыў пароль  SMS-банкінгу, ці можна яго аднавіць?

Аднавіць пароль нельга. Неабходна ў інфакіёску або Інтэрнэт-банкінгу адмяніць старую рэгістрацыю SMS-банкінгу і зарэгістраваць гэту паслугу нанава.

2.4 Пры актывацыі карткі адбываецца памылка “Выбранный пакет недоступен для вашей карты”.

Пакеты “Базавы” і “Поўны” даступны толькі для картак ААТ “ААТ Беларусбанк”.

2.5 Пры актывацыі карты адбываецца памылка “Нет доступа к услуге SMS-банкиг”.

На нумар тэлефона, пазначаны пры рэгістрацыі дадатку, паслуга SMS-банкінг не зарэгістрававана. Для актывацыі карты на гэты нумар (нумар можна паглядзець у настройках) неабходна зарэгістраваць SMS-банкінг у інфакіёску, або  ў Інтэрнэт-банкінгу ААТ “ААБ Беларусбанк”.

2.6 Актывацыя карты праходзіць паспяхова, але пасля ў М-Банку піша, што карта неактыўная.

Праверыць дату і час на тэлефоне кліента. Устанавіць актуальную дату, перазагрузіць тэлефон і паспрабаваць актываваць картку яшчэ раз.

2.7 Як актываваць другую карту?

Зайсці ў раздзел “Счета”, націснуць кнопку “Добавить карточку”. На экране запаўнення даных аб карце ўвесці пароль SMS-банкінгу, выбраць патрэбны пакет, націснуць кнопку “Активировать”. Важна, каб SMS-банкінг новай карты быў зарэгістраваны на той жа нумар тэлефона, на які зарэгістраваны дадатак (нумар можна паглядзець у настройках).

image017

2.8 Пры актывацыі другой карты не было скідкі.

Для атрымання скідкі на другую і наступныя карты неабходна, каб хоць адна карта была аплачана па поўным кошце пакета.

2.9 Да заканчэння тэрміну дзеяння пакета засталося менш за 3 дні. Як падоўжыць актывацыю?

Перайсці ў раздзел “Счета”, затым перайсці ў рэжым рэдагавання (іконка аловак для Android) і выбраць неабходную карту. На форме рэдагавання даных карты націснуць кнопку “Продлить”.

image019

2.10 Як выдаліць картку?

Перайсці ў раздзел “Счета”, затым перайсці ў рэжым рэдагавання (іконка аловак для Android) і выбраць неабходную карту. На форме рэдагавання карты націснуць на кнопку выдаліць (іконка бак для смецця).

Для WinPhone неабходна зайсці ў "Счета" і націснуць на картку. Затым выбраць "Настройки -> Активная карточка -> 3 точки снизу -> мусорный бак".

image021

2.11 Ці адбываецца спісанне сродкаў пры змене пакета?

Пры змене пакета на пакет з меншым коштам спісанне сродкаў не адбываецца, у выпадку змены пакета на пакет з большым коштам адбываецца спісанне поўнага кошту пакета.

2.12 Ці здымаюцца грошы пры паўторнай актывацыі карты? (напрыклад, пасля перастаноўкі дадатку на другі тэлефон)

Пры даданні карты з тым жа пакетам, калі тэрмін дзеяння пакета яшчэ не скончыўся, грошы паўторна не здымаюцца.

2.13 Адбылася змена банкаўскай карты (падоўжаны тэрмін дзеяння карты), ці трэба што-небудзь рабіць у дадатку?

Карты ў дадатку актывуюцца па паролі SMS-банкінгу, які, у сваю чаргу, рэгіструецца на банкаўскую карту і мае тэрмін дзеяння роўны тэрміну дзеяння банкаўскай карты. Таму пры атрыманні банкаўскай карты з новым тэрмінам дзеяння неабходна нанава зарэгістраваць SMS-банкінг у інфакіёску, або інтэрнэт-банкінгу ААТ “AАБ Беларусбанк”. І дадаць карту з новым паролем.

2.14 Памылка актывацыі паслугі M-Банкінг.

Гэта памылка з’яўляецца пры актывацыі/падаўжэнні карты, калі для актывацыі пакета на карце недастаткова сродкаў.

2.15 Памылка “Сбой связи с банком” або “Ваша карта заблокирована. Обратитесь, пожалуйста, в банк”.

Картка, па якой ажыццяўляецца запыт, заблакіравана. У дадатку, у раздзеле “Счета”, можна паглядзець апошнія 4 лічбы нумару  карты, а затым звярнуцца ў банк для яе разблакіроўкі.

 image023

3. Каналы сувязі/канал апавяшчэнняў

3.1. Як змяніць канал сувязі?

Перайсці ў “Настройки” з галоўнага экрана дадатку. У пункце “Канал связи” выбраць патрэбны канал сувязі. Для ўстройстваў на базе iOS, Windows Phone, а таксама ўстройстваў не абсталяваных GSM-модулем даступны толькі канал сувязі “Интернет”. Націснуць “Сохранить”.

 

image026 image027

3.2. Ці можа дадатак на iOS і Windows Phone працаваць без інтэрнэта?

Не. Устройства на базе iOS (тэлефон iPhone), Windows Phone (тэлефоны Nokia Lumia), а таксама ўстройствы без GSM-модуля могуць працаваць толькі па канале “Интернет”.

3.3. Чым адрозніваюцца каналы апавяшчэнняў?

Кароткае апісанне кожнага канала прысутнічае на экране выбару канала апавяшэнняў:

  • ТЭКСТАВЫЯ SMS– апавяшчэнні прыходзяць у выглядзе звычайных тэкставых SMS-паведамленняў на нумар. Апавяшчэнні даступны для прагляду ў адкрытым выглядзе ў папцы ўваходных SMS-паведамленняў Вашага тэлефона.
  • PUSH SMS– апавяшчэнні прыходзяць у выглядзе шыфраваных SMS-паведамленняў. Прагляд апавяшчэнняў ажыццяўляецца ў дадатку.
  • ІНТЭРНЭТ– апавяшчэнні прыходзяць у выглядзе шыфраваных даных. Прагляд апавяшчэнняў ажыццяўляецца ў дадатку. Неабходна пастаяннае падключэнне да сеткі Інтэрнэт.

3.4. Як змяніць канал апавяшчэнняў?

Каб змяніць канал апавяшчэнняў, трэба перайсці ў “Настройки” на галоўным экране дадатку. У настройках дадатку ў пункце “Канал оповещений” выбраць  са спісу неабходны канал.

 

image029 image030

3.5. Няма канала апавяшчэнняў “Push SMS”.

Для ўстройстваў на базе iOS, Windows Phone, а таксама не абсталяваных GSM-модулем, канал апавяшчэнняў “Push SMS” недаступны. Таксама канал “Push SMS” можа адсутнічаць на ўстройствах з платформай Android, калі пры рэгістрацыі код пацвярджэння рэгістрацыі быў уведзены ўручную.

3.6. Можна атрымліваць апавяшчэнні тэкставымі SMS?

Перайсці ў “Настройки” з галоўнага экрана дадатку. У пункце “Канал оповещений” выбраць “Текстовые SMS”. Націснуць “Сохранить”.

*Тэкставыя паведамленні не адлюстроўваюцца ў журнале аперацый М-банк, а захоўваюцца на тэлефоне як звычайныя смс.

3.7. Не прыходзіць апавяшчэнне аб вяртанні сродкаў.

Банкаўскі працэсінгавы цэнтр не апавяшчае кліентаў аб аперацыях вяртання і аб зняцці працэнтаў па авердрафце.

3.8. Прыходзяць толькі апавяшчэнні аб залічэннях, апавяшчэнняў па расходных аперацыях няма.

Пакеты апавяшэнняў працуюць толькі па тых картах, якія дададзены ў дадатак. У выпадку выкарыстання карты, не дададзенай у дадатак (напрыклад, у кліента дзве карты да аднаго карт-рахунку, адну ён дадаў у праграму, але карыстаецца іншай), апавяшчэнні аб расходных аперацыях прыходзіць не будуць.

3.9 Не прыходзяць інтэрнэт апавяшчэнні.

На тэлефоне адключаны інтэрнэт.

3.10 Не прыходзяць тэкставыя SMS апавяшчэнні.

Кліенту трэба пераканацца, што тэлефон прымае звычайныя SMS, або звярнуцца да свайго мабільнага аператара за тлумачэннямі, па якой прычыне тэлефон не прымае тэкставае SMS.

3.11 Апавяшчэнні прыходзяць у выглядзе “іерогліфаў” (незразумелых сімвалаў).

Мабільны тэлефон кліента не падтрымлівае Push SMS апавяшчэнні. Трэба ў настройках М-банка канал апавяшчэнняў змяніць на “Текстовые SMS”.

3.12 Не прыходзяць “Push SMS” апавяшчэнні (тэлефон Lenovo).

У тэлефонах Lenovo неабходна праверыць, ці ўключаны “Push Сервис”. Для гэтага трэба перайсці ў меню тэлефона "Настройки" -> "Управление симкартами" -> "Push Сервис", або “Служба Auto Push” і ўключыць яго.

3.13 Не прыходзяць “Push SMS” апавяшчэнні (тэлефон Huawei).

У тэлефонах Huawei неабходна праверыць настройкі энергазберажэння. Для гэтага трэба зайсці ў меню тэлефона "Настройки -> Энергосбережение -> Защищенные приложения -> отметить М-банк, как защищенное".

Настройкі для тэлефона Huawei g630

image032

 

Настройкі для тэлефона Huawei P7

image034

 

Настройкі для тэлефона Xiaomi


image036

3.14 Не прыходзяць паведамленні ў тэлефон на базе Windows Phone (тэлефоны Nokia Lumia).

Неабходна праверыць, ці ёсць інтэрнэт на тэлефоне, і пераканацца, што выключаны рэжым энергазберажэння (пры ўключаным  рэжыме энергазберажэння індыкатар зараду батарэі намаляваны з сэрцам).


3.15 Не прыходзяць паведамленні ў тэлефон на базе IOS (IPhone)

  • Набходна праверыць, ці ёсць інтэрнэт?
  • Зайсці ў настройкі тэлефона -> лістаць уніз у “Приложения” -> “М-Банкинг” -> “Уведомления” -> Все разрешить, далее три картинки -> выбрать “Баннер"

3.16 Push-паведамленні не трапляюць у дадаткі на тэлефонах LG

Змяніць канал апавяшчэнняў на Тэкставыя SMS, або Інтэрнэт

3.17 Не прыходзяць паведамленні ў тэлефон Samsung

Зайсці ў "Настройки -> Звуки и уведомления -> Режим оповещений -> Всегда/Во время блокировки"

 

4. Ажыццяўленне плацяжоў

4.1 Няма ўкладкі АРІП.

Устаноўлена не апошняя версія дадатку, пасля абнаўлення ў раздзеле “Платежи” з’явіцца ўкладка АРІП.

 

image038 image040

4.2 Ці можна ажыццявіць плацяжы праз АРІП, калі канал сувязі SMS?

Спіс плацяжоў у раздзеле АРІП фарміруецца online і даступны толькі па канале “Интернет”.

4.3 Ці можна ажыццяўляць плацяжы па нумары плацельшчыка АРІП?

Не.

4.4 Пры папаўненні ўкладу пішацца “Операции по счету запрещены”.

Пры папаўненні тэрміновага ўкладу трэба ўводзіць толькі апошнія значныя лічбы нумару дагавору. 

 

4.5 Пры ажыццяўленні плацяжу з раздзелу “Популярные” адбываецца памылка ”Оплата услуги запрещена”.

Гэты плацеж правесці нельга, ён або выдалены з сістэмы АРІП, або абноўлены. Для ліквідавання памылкі неабходна запытаць “Обновление дерева операций”(гл. пункт 4.6).

4.6 Як абнавіць дрэва аперацый?

Каб абнавіць дрэва аперацый неабходна перайсці ў раздзел “Платежи” затым горад/вобласць/раён, у якім неабходна ажыццявіць абнаўленне і націснуць на іконку абнаўлення, якая з’явілася.

 image042

 

5. Уклады

5.1 У дадатку няма ўкладу, адкрытага ў сістэме “Інтэрнэт-банкінг”.

У бягучых версіях дадатку M-Belarusbank даступны толькі ўклады, адкрытыя ў аддзяленнях ААТ “ААБ Беларусбанк”.

5.2 У дадатку няма ўкладу, адкрытага ў аддзяленні банка.

Пошук даступных укладаў ажыццяўляецца па асабістым нумары пашпарта ўладальніка, даданых у дадатак карт. Па гэтай прычыне праглядаць уклады, могуць толькі рэзідэнты РБ.

5.3 Пасля актывацыі карткі спіс укладаў пусты.

Спіс укладаў становіцца даступны, прыкладна, праз 5 мінут пасля актывацыі карткі ў праграме.

 

6. Сэрвісы

6.1 Не прыходзяць чэкі (выпіскі) на e-mail.

Праверыць, ці правільна пазначаны адрас e-mail у дадатку, затым праверыць папку спам на самой пошце (звязана з індывідуальнымі настройкамі пошты кліента або настройкамі спам-фільтраў паштовага сэрвісу).

6.2 Як заказаць выпіску на e-mail?

Каб заказаць выпіску на e-mail, неабходна зайсці ў раздзел “Сервисы” -> “Выписка на e-mail”.

6.3 Як атрымаць чэк, калі пераўстанавіў дадатак?

Каб атрымаць чэк, трэба перайсці ў раздзел “Сервисы” -> “Чек за период”, пазначыць даты з і па якія патрабуюцца чэкі, і націснуць кнопку “Запросить”.

6.4 Як зарэгістраваць 3D-Secure пароль?

Каб зарэгістраваць 3D-Secure пароль, неабходна перайсці ў раздзел “Сервисы”->”Пароль 3D-Secure”.

 image044

Для ўстройстваў iOS патрабуецца перайсці ў раздзел “Счета” і выбраць карту, затым перайсці ў раздзел “Сервисы”->”3D-Secure”.

 image046

 

7. Памылкі дадатку

7.1 ”Ошибка передачи данных”, або “Отсутствует подключение к Internet”, “Превышен интервал ожидания”.

  • Пераканайцеся, што на тэлефоне ёсць інтэрнэт (у выпадку, калі інтэрнэта няма – звярнуцца да мабільнага аператара)
  • Перазагрузіць тэлефон (выключыць - уключыць)

 7.2 Памылка “Невозможно отправить запрос по каналу SMS”.

  • Пераканацца, што баланс на тэлефоне станоўчы (у выпадку двухсімачнага тэлефона праверыць баланс на SIM-карце ў першым слоце).
  • Перазагрузіць тэлефон (выключыць - уключыць)
  • Пераканацца, што тэлефон адпраўляе звычайныя SMS (у выпадку памылак звярнуцца да мабільнага аператара)

 7.3 “Ошибка авторизации” або “ошибка сервера”.

Неабходна ўдакладніць, ці ўстанаўліваўся дадатак на любое іншае ўстройства (тэлефон, планшэт), або капіравалася (аднаўлялася) з рэзервнай копіі (backup’a). У гэтых выпадках дадатак патрабуе выдаліць і ўстанавіць нанава (на ўстройстве, на якім жадаюць выкарыстоўваць дадатак), прайсці рэгістрацыю (гл. пункт 1) і дадаць картку (гл. пункт 2).

Дадатак “M-Belarusbank” працуе на апошнім устройстве, дзе ён быў зарэгістраваны на той жа нумар тэлефона. Калі ў кліента дадатак “M-Belarusbank” працаваў на ўстройстве №1 (напрыклад, тэлефон Nokia), то пры ўсталяванні і рэгістрацыі дадатку з тым жа нумарам тэлефона на ўстройстве №2 (напрыклад, тэлефон Samsung), на ўстройстве №1 (Nokia), дадатак перастае працаваць. Для аднаўлення працаздольнасці дадатку на ўстройстве №1 (Nokia), дадатак трэба выдаліць, нанава ўстанавіць і прайсці рэгістрацыю паўторна.

7.4 Не магу правесці плацеж па рэквізітах (статус “В обработке”), пры гэтым іншыя плацяжы праходзяць.

У выніку таго, што пры ажыццяўленні гэтага плацяжу перадаецца вялікая колькасць даных, гэты плацеж ажыццяўляецца толькі па канале сувязі “Интернет”. Для гэтага ў настройках неабходна выбраць канал сувязі “Интернет”, а затым удакладніць статус аперацыі ў раздзеле “Журнал”.

7.5 Памылка актывацыі паслугі M-Банкінг.

Гэта памылка з’яўляецца пры актывацыі/падаўжэнні карты, калі для актывацыі пакета на карце недастаткова сродкаў.

7.6 Памылка “Сбой связи с банком” або “Ваша карта заблокирована. Обратитесь, пожалуйста, в банк…”

Картка, па якой ажыццяўляецца запыт, заблакіравана. У дадатку, у раздзеле “Счета”, можна паглядзець апошнія 4 лічбы нумару карты, а затым звярнуцца ў банк для яе разблакіроўкі.

 image048

7.7 Пры запыце баланса (плацяжу) абдываецца памылка “Ваша карта заблокирована”.

Трэба пераканацца, што карта, якая дададзена ў дадатак, не  заблакіравана. Апошнія 4 лічбы карты можна паглядзець у дадатку.

  

8. Настройкі

8.1 Як змяніць/дадаць адрас e-mail?

Каб змяніць адрас e-mail трэба перайсці ў “Настройки” на галоўным экране дадатку. У настройках дадатку ў полі “Адрес e-mail” напісаць новы адрас і націснуць кнопку “Сохранить”.

 image049

 

8.2 Ці можна аднавіць пароль на ўваход у дадатак?

Пароль на ўваход у дадатак аднавіць нельга. У выпадку страты пароля на ўваход патрабуецца перарэгістрацыя дадатку (паўторная яго ўстаноўка).

8.3 Як змяніць пароль на ўваход у дадатак.

Каб змяніць пароль на ўваход у дадатак, трэба перайсці ў “Настройки” на галоўным экране дадатку. У настройках дадатку ў полі “Пароль на вход” напісаць новы пароль і паўтарыць яго ў полі “Повтор пароля”. Затым націснуць кнопку “Сохранить”.

 

 image051