З мэтай выключэння ў банку канфлікту інтарэсаў і ўмоў яго ўзнікнення Наглядальным саветам ААТ "ААБ Беларусбанк" зацверджана Палітыка ў галіне канфлікту інтарэсаў (далей – Палітыка). Гэты дакумент распрацаваны ў адпаведнасці з нарматыўнымі прававымі актамі і лакальнымі прававымі актамі банка.
Пад канфліктам інтарэсаў разумеецца супярэчнасць паміж маёмаснымі, іншымі інтарэсамі Банка і яго акцыянераў (іншых бенефіцыярных уласнікаў), органаў кіравання і іх членаў, арганізацый, якія ўваходзяць у склад банкаўскага холдынгу, галаўной арганізацыяй якога з’яўляецца Банк, структурных падраздзяленняў, работнікаў, кліентаў (контрагентаў), якая можа пацягнуць за сабой неспрыяльныя наступствы для Банка і (або) яго кліентаў (контрагентаў).
Палітыка змяшчае мэты, задачы, прынцыпы кіравання канфліктам інтарэсаў.
Мэтамі кіравання канфліктам інтарэсаў з’яўляюцца:
- недапушчэнне і папярэджанне сітуацый, калі дзеянні Банка або арганізацый, удзельнікаў банкаўскага холдынгу, маюць неспрыяльныя наступствы для кліента і адпаведна неналежныя наступствы для Банка або арганізацый банкаўскага холдынгу, работнікаў Банка;
- максімальна поўнае і своечасовае выяўленне існуючых і патэнцыяльных сфер і ўмоў узнікнення канфлікту інтарэсаў;
- выяўленне ўзнікшага канфлікту інтарэсаў;
- арганізацыя працэсу кіравання канфліктам інтарэсаў.
Задачамі кіравання канфліктам інтарэсаў з’яўляюцца:
- павышэнне даверу да Банка і банкаўскага холдынгу з боку кліентаў і контрагентаў, забеспячэнне справядлівага абслугоўвання кліентаў і контрагентаў і выкананне стандартаў карпаратыўнага кіравання на прынцыпах адкрытасці, празрыстасці і прадказальнасці;
- адпаведнасць міжнародным стандартам і перадавым практыкам для павышэння рэпутацыі Банка і банкаўскага холдынгу;
- прадастаўленне работнікам Банка і банкаўскага холдынгу агульнай інфармацыі аб прадпрымаемых Банкам мерах па выяўленні, кіраванні і ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў, а таксама аказанне работнікам Банка і банкаўскага холдынгу дапамогі ў вызначэнні найбольш прымальных спосабаў вырашэння такіх канфліктаў;
- вызначэнне абавязковых для выканання Банкам і банкаўскім холдынгам мінімальных стандартаў кіравання канфлікту інтарэсаў;
- размеркаванне паўнамоцтваў паміж органамі кіравання і службовымі асобамі Банка, якое выключае ўмовы ўзнікнення канфлікту інтарэсаў;
- арганізацыя кіравання канфліктам інтарэсаў, у тым ліку распрацоўка і рэалізацыя мер па выключэнні канфлікту інтарэсаў і ўмоў яго ўзнікнення.
Прынцыпы кіравання канфліктам інтарэсаў:
- своечасовае выяўленне канфлікту інтарэсаў і прыняцце мер па яго ўрэгуляванні (прадухіленні);
- захаванне балансу інтарэсаў Банка і работнікаў пры ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў;
- абавязковасць раскрыцця інфармацыі аб кіраванні канфліктам інтарэсаў у Банку і банкаўскім холдынгу;
- інфармаванасць работнікаў Банка і банкаўскага холдынгу аб парадку кіравання канфліктам інтарэсаў;
- маніторынг і кантроль эфектыўнасці прымаемых мер па кіраванні канфліктам інтарэсаў;
- абавязковасць раскрыцця звестак аб рэальным або патэнцыяльным канфлікце інтарэсаў;
- разгляд кожнага выпадку канфлікту інтарэсаў, прыняцце мер па яго прадухіленні або ўрэгуляванні;
- канфідэнцыяльнасць працэсу раскрыцця звестак аб канфлікце інтарэсаў і працэсу яго ўрэгулявання;
- недапушчальнасць праследавання работніка ў сувязі з паведамленнем аб канфлікце інтарэсаў.
Меры па мінімізацыі канфлікту інтарэсаў:
Строгае выкананне органамі кіравання, службовымі асобамі і работнікамі Банка працэдур ажыццяўлення банкаўскіх аперацый і здзелак, устаноўленых заканадаўствам, Статутам Банка, лакальнымі прававымі актамі Банка, службовымі інструкцыямі.
Зацвярджэнне і падтрыманне арганізацыйнай структуры Банка, якая выразна размяжоўвае сферы адказнасці, паўнамоцтваў і справаздачнасці.
Размеркаванне паўнамоцтваў па кіраванні Банкам, устаноўленыя лакальнымі прававымі актамі, распарадчымі дакументамі Банка аб размеркаванні службовых абавязкаў паміж Старшынёй Праўлення, членамі Праўлення Банка і выканаўчымі дырэктарамі.
Размеркаванне функцый у працэсе кіравання і прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў па банкаўскай дзейнасці паміж Агульным сходам акцыянераў, Наглядальным саветам, Праўленнем Банка, Старшынёй Праўлення Банка, камітэтамі Банка і асобнымі службовымі асобамі.
Прадстаўленне даверанасцей на ажыццяўленне асобных відаў аперацый (здзелак) пэўнаму колу работнікаў Банка.
Размеркаванне службовых абавязкаў работнікаў такім чынам, каб выключыць канфлікт інтарэсаў і ўмовы яго ўзнікнення, магчымасць парушэння заканадаўства і ажыццяўлення супрацьпраўных дзеянняў пры ажыццяўленні банкаўскіх аперацый і іншых здзелак.
Прымяненне практыкі прыняцця калегіяльных рашэнняў па ўсіх найбольш адказных і маштабных пытаннях з выкарыстаннем усёй існуючай у Банку інфармацыі, у т.л. даных прудэнцыяльнай, статыстычнай і кіраўніцкай справаздачнасці.
У выпадку выяўлення ўзнікшага канфлікту інтарэсаў паміж работнікам і Банкам могуць быць прыняты наступныя меры для мінімізацыі і абмежавання канфлікту інтарэсаў:
- абмежаванне доступу работніка да канкрэтнай інфармацыі, якая можа закранаць асабістыя інтарэсы работніка;
- добраахвотная адмова работніка Банка або яго адхіленне (пастаяннае або часовае) ад удзелу ў абмеркаванні і працэсе прыняцця рашэнняў па пытаннях, якія знаходзяцца або могуць аказацца пад уплывам канфлікту інтарэсаў;
- перагляд і змяненне функцыянальных абавязкаў работніка;
- перавод работніка з яго згоды на пасаду, якая прадугледжвае выкананне функцыянальных абавязкаў, не звязаных з канфліктам інтарэсаў;
- іншыя меры, прадугледжаныя актамі заканадаўства.