Апісанне палітыкі па выключэнні канфлікта інтарэсаў і ўмоў яго ўзнікнення

З мэтай выключэння ў банку канфлікту інтарэсаў і ўмоў яго ўзнікнення Наглядальным саветам ААТ "ААБ Беларусбанк" зацверджана Палітыка ў галіне канфлікту інтарэсаў (далей – Палітыка). Гэты дакумент распрацаваны ў адпаведнасці з нарматыўнымі прававымі актамі і лакальнымі прававымі актамі банка.

Пад канфліктам інтарэсаў разумеецца супярэчнасць паміж маёмаснымі, іншымі інтарэсамі Банка і яго акцыянераў (іншых бенефіцыярных уласнікаў),  органаў кіравання і іх членаў, арганізацый, якія ўваходзяць у склад банкаўскага холдынгу, галаўной арганізацыяй якога з’яўляецца Банк, структурных падраздзяленняў, работнікаў, кліентаў (контрагентаў), якая можа пацягнуць за сабой неспрыяльныя наступствы для Банка і (або) яго кліентаў (контрагентаў).

Палітыка змяшчае мэты, задачы, прынцыпы кіравання канфліктам інтарэсаў.

Мэтамі кіравання канфліктам інтарэсаў з’яўляюцца:

  • недапушчэнне і папярэджанне сітуацый, калі дзеянні Банка або арганізацый, удзельнікаў банкаўскага холдынгу, маюць неспрыяльныя наступствы для кліента і адпаведна неналежныя наступствы для Банка або арганізацый банкаўскага холдынгу, работнікаў Банка;
  • максімальна поўнае і своечасовае выяўленне існуючых і патэнцыяльных сфер і ўмоў узнікнення канфлікту інтарэсаў;
  • выяўленне ўзнікшага канфлікту інтарэсаў;
  • арганізацыя працэсу кіравання канфліктам інтарэсаў.

Задачамі кіравання канфліктам інтарэсаў з’яўляюцца:

  • павышэнне даверу да Банка і банкаўскага холдынгу з боку кліентаў і контрагентаў, забеспячэнне справядлівага абслугоўвання кліентаў і контрагентаў і выкананне стандартаў карпаратыўнага кіравання на прынцыпах адкрытасці, празрыстасці і прадказальнасці;
  • адпаведнасць міжнародным стандартам і перадавым практыкам для павышэння рэпутацыі Банка і банкаўскага холдынгу;
  • прадастаўленне работнікам Банка і банкаўскага холдынгу агульнай інфармацыі аб прадпрымаемых Банкам мерах па выяўленні, кіраванні і ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў, а таксама аказанне работнікам Банка і банкаўскага холдынгу дапамогі ў вызначэнні найбольш прымальных спосабаў вырашэння такіх канфліктаў;
  • вызначэнне абавязковых для выканання Банкам і банкаўскім холдынгам мінімальных стандартаў кіравання канфлікту інтарэсаў;
  • размеркаванне паўнамоцтваў паміж органамі кіравання і службовымі асобамі Банка, якое выключае ўмовы ўзнікнення канфлікту інтарэсаў;
  • арганізацыя кіравання канфліктам інтарэсаў, у тым ліку распрацоўка і рэалізацыя мер па выключэнні канфлікту інтарэсаў і ўмоў яго ўзнікнення.

Прынцыпы кіравання канфліктам інтарэсаў:

  • своечасовае выяўленне канфлікту інтарэсаў і прыняцце мер па яго ўрэгуляванні (прадухіленні);
  • захаванне балансу інтарэсаў Банка і работнікаў пры ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў;
  • абавязковасць раскрыцця інфармацыі аб кіраванні канфліктам інтарэсаў у Банку і банкаўскім холдынгу;
  • інфармаванасць работнікаў Банка і банкаўскага холдынгу аб парадку кіравання канфліктам інтарэсаў;
  • маніторынг і кантроль эфектыўнасці прымаемых мер па кіраванні канфліктам інтарэсаў;
  • абавязковасць раскрыцця звестак аб рэальным або патэнцыяльным канфлікце інтарэсаў;
  • разгляд кожнага выпадку канфлікту інтарэсаў, прыняцце мер па яго прадухіленні або ўрэгуляванні;
  • канфідэнцыяльнасць працэсу раскрыцця звестак аб канфлікце інтарэсаў і працэсу яго ўрэгулявання;
  • недапушчальнасць праследавання работніка ў сувязі з паведамленнем аб канфлікце інтарэсаў.

Меры па мінімізацыі канфлікту інтарэсаў:

Строгае выкананне органамі кіравання, службовымі асобамі і работнікамі Банка працэдур ажыццяўлення банкаўскіх аперацый і здзелак, устаноўленых заканадаўствам, Статутам Банка, лакальнымі прававымі актамі Банка, службовымі інструкцыямі.

Зацвярджэнне і падтрыманне арганізацыйнай структуры Банка, якая выразна размяжоўвае сферы адказнасці, паўнамоцтваў і справаздачнасці.

Размеркаванне паўнамоцтваў па кіраванні Банкам, устаноўленыя лакальнымі прававымі актамі, распарадчымі дакументамі Банка аб размеркаванні службовых абавязкаў паміж Старшынёй Праўлення, членамі Праўлення Банка і выканаўчымі дырэктарамі.

Размеркаванне функцый у працэсе кіравання і прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў па банкаўскай дзейнасці паміж Агульным сходам акцыянераў, Наглядальным саветам, Праўленнем Банка, Старшынёй Праўлення Банка, камітэтамі Банка і асобнымі службовымі асобамі.

Прадстаўленне даверанасцей на ажыццяўленне асобных відаў аперацый (здзелак) пэўнаму колу работнікаў Банка.

Размеркаванне службовых абавязкаў работнікаў такім чынам, каб выключыць канфлікт інтарэсаў і ўмовы яго ўзнікнення, магчымасць парушэння заканадаўства і ажыццяўлення супрацьпраўных дзеянняў пры ажыццяўленні банкаўскіх аперацый і іншых здзелак.

Прымяненне практыкі прыняцця калегіяльных рашэнняў па ўсіх найбольш адказных і маштабных пытаннях з выкарыстаннем усёй існуючай у Банку інфармацыі, у т.л. даных прудэнцыяльнай, статыстычнай і кіраўніцкай справаздачнасці.

У выпадку выяўлення ўзнікшага канфлікту інтарэсаў паміж работнікам і Банкам могуць быць прыняты наступныя меры для мінімізацыі і абмежавання канфлікту інтарэсаў:

  • абмежаванне доступу работніка да канкрэтнай інфармацыі, якая можа закранаць асабістыя інтарэсы работніка;
  • добраахвотная адмова работніка Банка або яго адхіленне (пастаяннае або часовае) ад удзелу ў абмеркаванні і працэсе прыняцця рашэнняў па пытаннях, якія знаходзяцца або могуць аказацца пад уплывам канфлікту інтарэсаў;
  • перагляд і змяненне функцыянальных абавязкаў работніка;
  • перавод работніка з яго згоды на пасаду, якая прадугледжвае выкананне функцыянальных абавязкаў, не звязаных з канфліктам інтарэсаў;
  • іншыя меры, прадугледжаныя актамі заканадаўства.