Агульная інфармацыя аб выплаце плацяжоў у бюджэт і іх вяртанне

Выплата плацяжоў у рэспубліканскі і мясцовыя бюджэты ажыццяўляецца на падставе прадстаўленых плацельшчыкамі (юрыдычнымі (індывідуальнымі прадпрымальнікамі) і фізічнымі асобамі) у банк плацежных інструкцый у безнаяўным парадку і наяўнымі грашовымі сродкамі.

Выплата плацяжоў у безнаяўным парадку можа ажыццяўляцца пералічэннем (спісаннем) грашовых сродкаў з рахункаў плацельшчыкаў, праз сістэмы дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання і аб’екты праграмна-тэхнічнай інфраструктуры банка, сістэмы разлікаў.

Плацяжы ў бюджэт, якія падлягаюць выплаце з дапамогай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы (далей - АІС "Разлік", ПС АРІП) з выкарыстаннем плацежных інструментаў, прадугледжаных заканадаўствам, вызначаюцца казначэйствам, дзяржаўным органам (арганізацыяй) згодна з заключаным дагаворам падключэння да АІС "Разлік" (Адкрытае акцыянернае таварыства "Нябанкаўская крэдытна-фінансавая арганізацыя "Адзіная разліковая і інфармацыйная прастора").

Плацяжы ў бюджэт, кантроль выплаты за якімі ўскладзены на падатковыя органы, ажыццяўляюцца з дапамогай ПС АРІП (падстава: Закон Рэспублікі Беларусь ад 19.04.2022 г. № 164-З "Аб плацежных сістэмах і плацежных паслугах").

Факт выплаты плацяжу ў бюджэт з дапамогай ПС АРІП пацвярджаецца наяўнасцю ў АІС "Разлік" інфармацыі аб такім плацяжы. У якасці нумара дакумента, які пацвярджае выплату плацяжу ў бюджэт з дапамогай АІС "Разлік", выкарыстоўваецца ўліковы нумар аперацыі (транзакцыі) у адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы. Інфармацыя аб нумары аперацыі (транзакцыі) у АРІП прадастаўляецца плацельшчыку шляхам размяшчэння яе ў дакуменце, які пацвярджае здзяйсненне плацяжу (квітанцыя, чэк, карт-чэк).

Парадак афармлення плацежных дакументаў на выплату плацяжоў у бюджэт рэгламентаваны Інструкцыяй аб парадку выканання рэспубліканскага бюджэту і бюджэтаў дзяржаўных пазабюджэтных фондаў па даходах, зацверджанай пастановай Міністэрства фінансаў і Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 08.12.2005 № 143/171, і Інструкцыяй аб парадку выканання мясцовых бюджэтаў па даходах, зацверджанай пастановай Міністэрства фінансаў і Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 23.12.2005 № 159/176.

Інфармацыю аб рэквізітах, неабходных для выплаты плацяжу ў бюджэт, да плацельшчыкаў даводзяць дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі і службовыя асобы, якія ажыццяўляюць юрыдычна значныя дзеянні (адміністрацыйныя працэдуры).

Пры афармленні плацежных дакументаў на выплату плацяжоў у бюджэт абавязкова пазначаецца код плацяжу, які ўяўляе сабой пяцізначнае чысло" ХРРПП", у якім:

"Х" - від плацяжу, які прымае наступныя значэнні: 0 - асноўныя плацяжы; 1 - пені; 2 - штрафы і сумы, даналічаныя па актах праверак; 3 - працэнты за карыстанне падатковым крэдытам; 4 - вяртанне плацяжоў; 5 - працэнты за прадастаўленне адтэрміноўкі (растэрміноўкі) па выплаце плацяжоў, у тым ліку працэнты, якія спаганяюцца ў адпаведнасці з Мытным кодэксам ЕЭС і заканадаўствам аб мытным рэгуляванні; 6 - плацяжы па падатковым крэдыце; 7 - плацяжы па адтэрміноўцы (растэрміноўцы); 8 - вяртанне пеняў; 9 - размеркаванне даходаў рэспубліканскага (мясцовага) бюджэту;

"РРПП" - код раздзела і падраздзела класіфікацыі даходаў бюджэту, устаноўленай у дадатку 1 да пастановы Міністэрства фінансаў Рэспублікі Беларусь ад 31 снежня 2008 г. № 208 "Аб бюджэтнай класіфікацыі Рэспублікі Беларусь".

код раздзела і падраздзела класіфікацыі даходаў бюджэту, устаноўленай у дадатку 1 да пастановы Міністэрства фінансаў Рэспублікі Беларусь ад 31 снежня 2008 г. № 208 "Аб бюджэтнай класіфікацыі Рэспублікі Беларусь".

Даведнік кодаў плацяжоў у бюджэт фарміруецца Міністэрствам фінансаў Рэспублікі Беларусь.

З больш падрабязнай інфармацыяй можна азнаёміцца на сайтах:

Міністэрства фінансаў Рэспублікі Беларусь па спасылцы https://minfin.gov.by/ru/budget_execution/;

Міністэрства па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь па спасылцы https://lkfl.portal.nalog.gov.by/web/guest/budget_accounts.

Вяртанне выплачаных плацяжоў у бюджэт ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі бюджэтнага заканадаўства на падставе:

пісьмовай заявы плацельшчыка, якая прадстаўляецца плацельшчыкам па ўстаноўленай форме ў падатковы, мытны або іншы орган, які прымае рашэнне аб вяртанні плацяжу ў бюджэт), з прыкладаннем дакументаў, якія пацвярджаюць выплату грашовых сродкаў у бюджэт (факт выплаты плацяжу ў бюджэт з дапамогай ПС АРІП пацвярджаецца наяўнасцю ў АІС "Разлік" інфармацыі аб такім плацяжы; у якасці нумара дакумента, які пацвярджае выплату плацяжу ў бюджэт з дапамогай ПС АРІП, выкарыстоўваецца ўліковы нумар аперацыі (транзакцыі) у АРІП), дакумента, выдаемага арганізацыяй, якая ажыццяўляе кантроль за выплатай гэтага плацяжу;

паведамлення аб тэхнічнай памылцы банка, афармленне (фарміраванне) якога ажыццяўляецца непасрэдна банкам, які ўчыніў такую памылку (у рамках рэгламентаванага парадку вяртання грашовых сродкаў, пералічаных (залічаных) неналежнаму бенефіцыяру, згодна з гл. 27 Інструкцыі аб банкаўскім пераводзе, зацверджанай пастановай Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 29.03.2001 № 66 (у рэд. пастановы ад 12.09.2022 № 339);

рашэння суда.