Эквайрынг арганізацый гандлю (сэрвісу)

ААТ «ААБ Беларусбанк» аказвае паслугі па правядзенні разлікаў па аперацыях, з выкарыстаннем банкаўскіх плацежных картак у арганізацыях гандлю (сэрвісу) (эквайрынг).

Агульная інфармацыя

 

ААТ «ААБ Беларусбанк» прапануе выгадныя ўмовы:

  • сціслыя тэрміны выканання работ;
  • магчымасць інтэграцыі плацежных тэрміналаў з камп’ютарна-касавымі сістэмамі АГС;
  • прынцып правядзення аперацый па плацежных картках, спецыфікацыя тэрмінальнага абсталявання адпавядае патрабаванням плацежных сістэм Visa International, MasterCard WorldWide, UnionPay International, American Express (AMEX), МИР і БЕЛКАРТ;
  • магчымасць заключэння дагавора на эквайрынг з выкарыстаннем QR-кода;
  • разгляд магчымасці арганізацыі сумесных з АГС праграм лаяльнасці, мэтай якіх з’яўляецца стымуляванне трымальнікаў картак да ажыццяўлення плацяжоў;
  • магчымасць выдачы наяўных грашовых сродкаў трымальнікам картак.

Спецыялісты ААТ «ААБ Беларусбанк» гатовы прадаставіць Вам падрабязную інфармацыю аб паслузе эквайрынгу і адказаць на Вашы пытанні. Звязацца з намі можна па адзіным нумары Кантакт-цэнтра: 147.

Гандлёвы эквайрынг

З улікам росту аб'ёмаў плацяжоў па плацежных картках, якія здзяйсняюцца бескантактавым спосабам, звяртаем увагу на парадак абслугоўвання такіх аперацый, які апісаны ў Кіраўніцтве па абслугоўванні трымальнікаў картак у арганізацыях гандлю (сэрвісу).

Пры гэтым варта ўлічваць, што парадак безнаяўных разлікаў з дапамогай мабільных прыкладанняў, гадзін, кольцаў і т.д. аналагічны парадку правядзення безнаяўных плацяжоў з выкарыстаннем бескантактавых картак.

УВАГА: ту адпаведнасці з Пастановай Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 28.12.2018 №636 банкам ажыццяўляецца прыём бескантактавых кабэйджынгавых банкаўскіх плацежных карт плацёжнай систэмы БЕЛКАРТ и міжнародных плацёжных систэм, банкаўскіх плацежных картак міжнародных плацежных сістэм, а таксама рэгістрацыя аперацый з іх выкарыстаннем па тэхналогіі радыёчастотнай ідэнтыфікацыі ў ізноў усталёўваных плацежных тэрміналах у арганізацыях гандлю (сэрвісу), банкам арганізуецца падключэнне абсталявання толькі з магчымасцю рэгістрацыі аперацый па тэхналогіі радыёчастотнай ідэнтыфікацыі.

З 1 студзеня 2021 г. згодна з Пастановай Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 2018/12/28 №636 прыём бескантактавых банкаўскіх плацёжных картак, а таксама рэгістрацыя аперацый з іх выкарыстаннем па тэхналогіі радыёчастотнай ідэнтыфікацыі павінны ажыццяўляцца ва ўсіх плацёжных тэрміналах арганізацый гандлю (сэрвісу).

Эквайрынг арганізацый гандлю (сэрвісу) прадугледжвае ўстаноўку тэрмінальнага абсталявання наступных відаў:
  • Dial-up тэрмінал - падключэнне ажыццяўляецца з дапамогай камутаваных тэлефонных ліній сувязі (dial-up, звычайная тэлефонная лінія),
  • GSM/GPRS тэрмінал (стацыянарны/пераносны) - падключэнне ажыццяўляецца праз аператараў мабільнай сувязі,
  • Ethernet тэрмінал - падключэнне ажыццяўляецца з выкарыстаннем сеткі Internet.

Для набыцця (тэхнічнай падтрымкі) тэрмінальнага абсталявання неабходна звярнуцца да пастаўшчыкоў:
ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтр» (www.npc.by, www.mpos.by)

  • тэл. (017) 299-25-52 – набыццё тэрмінальнага абсталявання,
  • тэл. (017) 299-25-24 – тэхнічная падтрымка;

ТАА «ТУССОН» (www.eftpos.by):

  • тэл. (017) 389-76-67(68) – набыццё тэрмінальнага абсталявання,
  • тэл. (017) 389-76-77 – тэхнічная падтрымка.

ТАА «ВІАЛ-КАС-БЕЛ» (www.vial.by):

  • тэл. (017) 245- 22- 11 – набыццё тэрмінальнага абсталявання,
  • тэл. (017) 245- 14- 02 (даб.215) – тэхнічная падтрымка.

Дадаткова банкам рэалізавана магчымасць прадастаўлення тэрмінальнага абсталявання на ўмовах штомесячнай аплаты згодна з тарыфамі:

4.6.17.

Арганізацыя забеспячэння рэгістрацыі аперацый з плацежнымі карткамі на абсталяванні ў рамках дагавору па разліковым абслугоўванні (эквайрынгу) у арганізацыі гандлю (сэрвісу)[i]

40,00 бел. руб.
за 1 адзінку абсталявання ў месяц

[i] Пры ўмове залічэння грашовых сродкаў ад паслуг эквайрынгу на рахункі арганізацый гандлю (сэрвісу), адкрытыя ў банку. Пры ўстаноўцы абсталявання плата спаганяецца з месяца, наступнага за месяцам устаноўкі тэрмінальнага абсталявання ў арганізацыі гандлю (сэрвісу). Пры канфіскацыі абсталявання плата ажыццяўляецца за месяц, у якім была здзейснена канфіскацыя абсталявання. Дата (месяц) устаноўкі (канфіскацыі) вызначаецца з таварнай (таварна-транспартнай) накладной або акта прыёму-перадачы абсталявання, падпісанага арганізацыяй гандлю (сэрвісу) і пастаўшчыком абсталявання.

Гэты тарыф не прымяняецца да арганізацый гандлю (сэрвісу) у дачыненні да абсталявання, набытага за кошт сродкаў арганізацый гандлю (сэрвісу), а таксама абсталявання мабільнага эквайрынгу.

Мабільны эквайрынг (mPOS) - рашэнне для прыёму плацяжоў з выкарыстаннем банкаўскіх плацежных картак з выкарыстаннем спецыялізаванага тэрмінальнага абсталявання, інтэграванага з мабільным устройствам (тэлефон або планшэтны камп'ютар). Тэрмінальнае абсталяванне мабільнага эквайрынгу прызначана, перш за ўсё, для АГС, дзе ўстаноўка стацыянарных плацежных тэрміналаў з'яўляецца складанай або камерцыйна неэфектыўнай:

  • індывідуальным прадпрымальнікам;
  • натарыусам;
  • страхавым, гандлёвым і турыстычным агенцтвам;
  • службам таксі
  • кур'ерскім службам
  • інтэрнэт-крамам;
  • прадпрыемствам прыдарожнага сэрвісу і інш.

Для набыцця (тэхнічнай падтрымкі) тэрмінальнага абсталявання (mPOS) неабходна звярнуцца да пастаўшчыкоў:

ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтр» (www.npc.by, www.mpos.by):

  • тэл. (017) 299-25-52 – набыццё тэрмінальнага абсталявання,
  • тэл. (017) 299-25-24 – тэхнічная падтрымка;

ТАА «Транзакцыйныя Рашэнні» (сэрвіс «ГандлярОК») (www.gok.by):

  • тэл. (017) 200-90-33, (029) 615-90-33 – набыццё (тэхнічная падтрымка) тэрмінальнага абсталявання;

«Цэнтр інфармацыйных сэрвісаў» філіял ТАА «Інфармацыйныя вытворчыя архітэктуры» (сэрвіс «PayBycard») (https://paybycard.by):

  • тэл. (017) 217-39-12 – набыццё (тэхнічная падтрымка) тэрмінальнага абсталявання.

Патрабаванні па мінімальным абароце

 

Ў мэтах эфектыўнага выкарыстання абсталявання па абслогоўванню трэмальнікаў банкаўскіх плацежных картак арганізацыям гандлю(сэрвісу) неабходна забяспечыць здяйсненне аперацый аплаты па кожнай адзінцы абсталявання ў наступных памерах:


п/п

Тып абсталявання па абслугоўванню трымальнікаў банкаўскіх плацежных картак

Памер мінімальнага штомесячнага абароту на адзінку абсталявання (руб.)

1. Плацежны POS-тэрмінал, набыты АГС за кошт уласных сродкаў 12 100,00
2. Плацежны POS-тэрмінал, атрыманы за кошт сродкаў банка 14 900,00
3. Абсталяванне мабільнаг эквайрынгу (mPOS-тэрмінал) 400,00

Эквайрынг з выкарыстаннем QR-кода

Эквайрынг арганізацый гандлю (сэрвісу) з выкарыстаннем QR-кодаў прадугледжвае арганізацыю прыёма плацяжоў у крамах па банкаўскіх плацёжных картках банка і банкаў-рэзідэнтаў плацёжных сістэм Visa International, MasterCard Worldwide і БелКарт без устаноўкі тэрмінальнага абсталявання.

Магчымыя варыянты падключэння:

— ІНТЭГРАЦЫЯ З КАСАВЫМ РАШЭННЕМ (дазваляе забяспечыць патрэбнасць арганізацый гандлю (сэрвісу) у стварэнні механізму аўтаматызаванай генерацыі QR-кодаў без неабходнасці складаных маніпуляцый з боку касіра (простым выбарам сродку плацяжу са спісу аналагічна выбару паміж аплатай наяўнымі і па банкаўскай плацёжнай карце));
— МАБІЛЬНАЕ ПРЫКЛАДАННЕ ДЛЯ ПРАДАУЦА (даступна для ўстаноўкі на ўсіх асноўных відах мабільных прылад, не патрабуе набыцця дадатковага абсталявання або правядзення інтэграцыі з ужо ўсталяваным абсталяваннем);
— ІНТЭГРАЦЫЯ З ІНТЭРНЭТ І МАБІЛЬНЫМІ ГАНДЛЕВЫМІ ПЛЯЦОУКАМІ (прызначана для аўтаматызаванай генерацыі і адлюстравання кліенту QR-кода для аплаты сфарміраванага заказа непасрэдна на сайце без неабходнасці дадатковага ўводу кліентам рэквізітаў плацёжнай карткі).

Для заключэння дагавора эквайрынгу з выкарыстаннем QR-кода неабходна:

1) Звярнуцца да правайдэра тэхналагічнага рашэння «Кеш'ю» ТАА «КансэнсусЛаб» (далей - Правайдэр) для выбару  найбольш аптымальнага тэхнічнага рашэння для Вашага бізнэсу і заключэння дагавора.

Кантактныя асобы прадстаўнікоў правайдэра:
e-mail: info@cashew.me
+ 375296117752 Алеся Лісіцына
+ 375447148535 Іна Самовіч

2) Заключыць дагавор з правайдэрам.

3)Звярнуцца ў бліжэйшую ўстанову ААТ «ААБ Беларусбанк», якая ажыццяўляе абслугоўванне юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, для заключэння дагавора.

Інтэрнэт-эквайрынг

Інтэрнэт-эквайрынг — дзейнасць банка-экваера, якая ўключае ажыццяўленне разлікаў з арганізацыямі гандлю (сэрвісу) па аперацыях у глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт, праведзеным пры выкарыстанні картак, эмітаваных гэтым банкам і іншымі банкамі-эмітэнтамі.

Для арганізацый гандлю і сэрвісу ААТ «ААБ Беларусбанк» прапануе супрацоўніцтва ў сферы Інтэрнэт-эквайрынгу ў частцы арганізацыі прыёму плацяжоў у Інтэрнэт-магазінах па банкаўскіх плацежных картках плацежных сістэм VISA International, MasterCard Worldwide, American Express (AMEX) і БЕЛКАРТ.

Запоўніць анкету для разгляду магчымасці арганізацыі прыёму плацяжоў у Інтэрнэт-магазіне можна на карпаратыўным сайце банка.

Перавагі паслугі Інтэрнэт-эквайрынгу ААТ «ААБ Беларусбанк»:

  • прыём да аплаты банкаўскіх плацежных картак найбуйнейшых міжнародных плацежных сістэм Visa International, MasterCard Worldwide, American Express (AMEX), а таксама ўнутранай плацежнай сістэмы БЕЛКАРТ;
  • магчымасць аплаты пакупак з выкарыстаннем мабільнага дадатку «М-банкінг» ААТ «ААБ Беларусбанк»;
  • магчымасць падключэння паслугі аўтааплаты (рэкурэнтных плацяжоў);
  • кругласутачная работа сістэмы (24x7x365);
  • прадастаўленне сістэмы фрод-маніторынгу транзакцый для прадухілення спроб незаконнага выкарыстання банкаўскіх плацежных картак;
  • забеспячэнне бяспекі аперацый па банкаўскіх картках сучаснымі высокаэфектыўнымі тэхналогіямі абароны 3D-Secure;
  • сістэма спрошчанага правядзення аперацый па банкаўскіх картках для пастаянных пакупнікоў з выкарыстаннем тэхналогіі «One Click»;
  • магчымасць настройкі індывідуальнага дызайну плацежных старонак; 
  • зручны і інфарматыўны асабісты кабінет.

Анкета для разгляду магчымасці арганізацыі прыёму плацяжоў у інтэрнэт-магазіне

Дакументы для заключэння дагавораў эквайрынгу

 

Пералік дакументаў

для прадастаўлення ў банк з мэтай заключэння дагавораў эквайрынгу[1]

  1. Копія пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі юрыдычнай асобы (індывідуальнага прадпрымальніка)[2],
  2. Копія Статута (устаноўчага дагавору – для кліента, дзеючага толькі на падставе ўстаноўчага дагавору), які ўтрымлівае штамп, які сведчыць аб правядзенні дзяржаўнай рэгістрацыі, – для юрыдычнай асобы.
  3. Копіі дакументаў, якія пацвярджаюць правы на арэнду або ўласнасці на офісныя, вытворчыя, складскія памяшканні, выкарыстоўваемыя для вядзення дзейнасці інтэрнэт-магазіна[3].
  4. Копія дамовы з пастаўшчыком тэрмінальнага абсталявання на набыццё (арэнду) абсталявання і / або дакументаў, якія пацвярджаюць факт пакупкі, пастаўкі (арэнды) абсталявання.[4]
  5. Копія заявы аб рэгістрацыі інтэрнэт-магазіна ў Гандлёвым рэестры Рэспублікі Беларусь[3].
  6. Копія дагавору / ліцэнзіі (калі ажыццяўляемыя віды дзейнасці падлягаюць ліцэнзіраванню або дзейнасць павінна ажыццяўляцца з дазволу праваўладальніка / ліцэнзіяра)[3].
  7. Копіі дагавораў з пастаўшчыкамі тавараў [3].
  8. Фатаграфіі ўсіх памяшканняў, выкарыстоўваемых для ажыццяўлення дзейнасці кліента (гандлёвых, складскіх, офісных)[3],[5].
  9. Спіс супрацоўнікаў, якія задзейнічаны ў функцыянаванні інтэрнэт-магазіна (з указаннем П.І.І., пасад, службовых абавязкаў), падпісаны кіраўніком кліента[3].
  10. Заяўкі на рэгістрацыю пункта абслугоўвання трымальніка банкаўскіх плацежных картак (на кожную адзінку абсталявання), і/або заяўка на рэгістрацыю пункта абслугоўвання трымальнікаў картак з выкарыстаннем QR-кодаў (на кожны гандлёвы аб'ект).
  11. Копіі дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы і сведчаць асобы службовых і (або) упаўнаважаных асоб кліента.
  12. Пісьмовыя згоды службовых і (або) упаўнаважаных асоб кліента на прадастаўленне Нацыянальным банкам Рэспублікі Беларусь звестак з інфармацыйных рэсурсаў і на праверку Банкам іх персанальных даных[6].
  13. Заява на акцэпт плацежных патрабаванняў[7].

[1] Пры прадастаўленні ў Банк завераных кліентам копій дакументаў яны павінны быць аформлены ў адпаведнасці з патрабаваннямі пункта 64 Інструкцыі па справаводстве ў дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, зацверджанай пастановай Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь ад 19.01.2009 №4.

[2] Можа не прадстаўляцца ў выпадку знаходжання кліента на разлікова-касавым абслугоўванні ў Банку і (або) наяўнасці ў Банку іншых дагавораў, раней заключаных з кліентам, пры ўмове наяўнасці ў Электронным дасье (сістэма SAP DMP) іх актуальных копій.

[3] Для інтэрнэт-эквайрынгу.

[4] Не прадастаўляецца для інтэрнэт-эквайрынгу і эквайрынгу з выкарыстаннем QR-кодаў.

[5] Можа прадастаўляцца як у электронным выглядзе (e-mail), так і на папяровым носьбіце.

[6] Прадастаўляюцца кліенту на папяровым носьбіце для іх запаўнення.

[7] Гэты дакумент прадастаўляецца пасля заключэння дагавору эквайрынгу. Раней аформленая заява на акцэпт плацежных патрабаванняў, прадстаўленая ва ўстанову Банка, падлягае пераафармленню.

Плацежныя сістэмы

Плацежныя сістэмы, у рамках якіх ААТ «ААБ Беларусбанк» ажыццяўляе эквайрынг банкаўскіх плацежных картак:

- Плацежная сістэма БЕЛКАРТ
- Міжнародная сістэма «MASTERCARD»
- Міжнародная сістэма «VISA»
- Міжнародная сістэма «Union Pay»
- Плацежная сістэма «МИР»

Эквайрынг з выдачай наяўных

Эквайрынг з выдачай наяўных - гэта эквайрынг, згодна з умовамі дагавора якога арганізацыя гандлю (сэрвісу) можа ажыццяўляць аперацыі з выкарыстаннем плацежных картак, звязаныя не толькі з рэалізацыяй тавараў, работ (паслуг), але і выдаваць наяўныя грашовыя сродкі ў беларускіх рублях трымальнікам картак банка і банкаў-рэзідэнтаў.  Аперацыі выдачы наяўных грашовых сродкаў трымальнікам картак даступныя ў выпадку заключэння адпаведнага дагавора паміж арганізацыяй гандлю (сэрвісу) і банкам.

Эквайрынг з выдачай наяўных дазваляе арганізацыі гандлю (сэрвісу):
- павялічыць аб'ём пакупак, якія ажыццяўляюцца за кошт прытоку пакупнікоў;
- скараціць выдаткі на інкасацыю наяўных грашовых сродкаў.

УВАГА!
У адпаведнасці з п. 2.9-1 Пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 06.07.2011 N 924/16 (рэд. Ад 2020/05/15) "Аб выкарыстанні касавага і іншага абсталявання пры прыёме сродкаў плацяжу" выдача наяўных грашовых сродкаў трымальнікам банкаўскіх плацежных картак праз касавае абсталяванне, падключанае да сістэмы кантролю касавага абсталявання, ажыццяўляецца юрыдычнымі асобамі, індывідуальнымі прадпрымальнікамі, якія рэалізуюць тавары, выконваюць работы, аказваюць паслугі:
- на тэрыторыі сельскай мясцовасці, малых гарадскіх паселішчаў, тэрыторыі за населенымі пунктамі  Для мэтаў гэтага падпункта тэрыторыяй сельскай мясцовасці лічыць тэрыторыю Рэспублікі Беларусь, за выключэннем тэрыторыі пасёлкаў гарадскога тыпу і гарадоў, сярэднегадавая колькасць насельніцтва на якой перавышае 2 тыс. чалавек, тэрыторыяй малых гарадскіх паселішчаў - тэрыторыю пасёлкаў гарадскога тыпу і гарадоў, сярэднегадавая колькасць насельніцтва на якой складае больш за 2 тыс. чалавек, але не перавышае 10 тыс. чалавек. - з 5 чэрвеня 2020 г.;
- на іншай тэрыторыі Рэспублікі Беларусь - з 1 студзеня 2022 г.

Дагаворам эквайрынгу з выдачай наяўных, што заключаецца паміж банкам і арганізацыяй гандлю (сэрвісу), прадугледжана абавязковае пералічэнне сум кампенсацыі грашовых сродкаў, выдадзеных трымальнікам картак, на рахункі арганізацыі гандлю (сэрвісу), адкрытыя толькі ў ААТ "Беларусбанк".
Абавязковай умовай заключэння дагавора эквайрынгу з выдачай наяўных з'яўляецца выкарыстанне арганізацыяй гандлю (сэрвісу) касавага абсталявання, падключанага да сістэмы кантролю касавага абсталявання (СККА).

ВАЖНА! Максімальная сума выдачы наяўных грашовых сродкаў у рамках адной аперацыі можа складаць не больш за 5 базавых велічынь ўключна.

Аперацыі выдачы наяўных грашовых сродкаў трымальнікам картак даступныя на тэрмінальным абсталяванні наступных пастаўшчыкоў:

ААТ «Банкаўскі працэсінгавы цэнтар» (www.npc.by, www.mpos.by):
• тэл. (017) 299-25-52 - набыццё тэрмінальнага абсталявання,
• тэл. (017) 299-25-24 - тэхнічная падтрымка;

ТАА «Тусон» (www.eftpos.by):

• тэл. (017) 389-76-67 (68) - набыццё тэрмінальнага абсталявання,
• тэл. (017) 389-76-77 - тэхнічная падтрымка.

Адправіць заяўку на эквайрынг