СМІ пра банк
12.09.2008

«Беларусбанк» – кліент: крэдыт ўзаемнага даверу («Минский курьер», 12.09.2008)

ААТ «ААБ Беларусбанк» – адзін з найбуйнейшых сістэмаўтваральных банкаў краіны. Прапаноўваючы насельніцтву самы шырокі спектр банкаўскіх прадуктаў, банк пастаянна працуе над удасканаленнем культуры і тэхналогій абслугоўвання, укараненнем новых паслуг з тым, каб максімальна забяспечыць патрэбы сваіх кліентаў. А філіяльная сетка, якая налічвае каля 2000 устаноў, дазваляе данесці банкаўскія паслугі канкрэтна да кожнага грамадзяніна. Аб палітыцы банка, перспектывы яго развіцця наша размова са Старшынёй Праўлення ААТ «ААБ Беларусбанк» Н.А. Ермаковай.

- Надзея Андрэеўна, якія віды паслуг можа атрымаць у «Беларусбанку» самы звычайны мінчанін? І якія паслугі сёння найбольш запатрабаваныя?

  • Наша мэта – даць якасныя паслугі насельніцтву, з высокім узроўнем сэрвісу і зрабіць іх даступнымі для кожнага кліента банка. Сёння банк аказвае больш за 200 відаў разнастайных рознічных паслуг. Найбольш запатрабаванымі з'яўляюцца такія традыцыйна банкаўскія паслугі, як прыём укладаў, розных плацяжоў, залічэнне на рахункі грамадзян даходаў і іх выплата, пераклады грашовых сродкаў і шэраг іншых.

З мэтай удасканалення паслугі па прыёме плацяжоў, банкам сумесна з Міністэрствам жыллёва-камунальнай гаспадаркі праведзена вялікая праца па ўкараненні сістэмы прыёму плацяжоў па адзінаму асабістаму рахунку. Шматлікія квітанцыі (на аплату жыллёва-камунальных паслуг, спажытай вады, газу, электраэнергіі) банк змяніў на адну квітанцыю, у якой зведзены ўсе плацяжы на карысць розных пастаўшчыкоў паслуг. Прымяненне гэтай тэхналогіі дазваляе істотна паменшыць час абслугоўвання кліентаў.

У Рэспубліцы дынамічна развіваецца сотавая сувязь, расце колькасць карыстальнікаў. Абаненты маюць патрэбу ў хуткай аплаце паслуг і неадкладным паступленні плацяжоў на рахункі. Улічваючы патрабаванні да аказання дадзеных паслуг, мы ажыццяўляем прыём плацяжоў за наяўны разлік, так і безнаяўным шляхам з дапамогай пластыкавых картак у банкаматах і інфакіёсках. Выкарыстанне сучасных тэхналогій забяспечвае паступленне плацяжоў на рахункі абанентаў на працягу 15 хвілін з моманту аплаты.

Паспяхова развіваюцца і такія паслугі як рэалізацыя латарэйных білетаў і выплата выйгрышаў па іх. Сучасныя віды латарэй «Ваша лато» і «Суперлато» банк пачаў прадаваць практычна адначасова з іх арганізатарамі. Укараненне выплат выйгрышаў па табліцах розыгрышаў ў электронным выглядзе дазволіла скараціць час абслугоўвання кліентаў. Прапануем залічаць сумы буйных выйгрышаў на ўкладныя рахункі і карт-рахункі.

Банк актыўна супрацоўнічае з БРУСП «Белдзяржстрах» па рэалізацыі страхавых прадуктаў. Пачаўшы ў 2004 г. з прадастаўлення паслуг па абавязковым страхаванні грамадзянскай адказнасці ўладальнікаў транспартных сродкаў, у цяперашні час ўстановы банка ажыццяўляюць абавязковае страхаванне па сістэме «Зялёная карта» і памежнае страхаванне, а таксама тры віды добраахвотнага страхавання.

Нягледзячы на разнастайнасць рынку банкаўскіх рознічных паслуг, найбольш запатрабаванай з паслуг з боку насельніцтва З'яўляецца размяшчэнне грашовых сродкаў у дэпазіты. Банк прапануе для насельніцтва 10 відаў укладаў у нацыянальнай валюце і 7-у замежнай валюце. Грашовыя сродкі можна размясціць на тэрмін ад 15 дзён да 7 гадоў. Найбольшай папулярнасцю ў насельніцтва карыстаюцца ўклады ў беларускіх рублях «юбіляр», «мабільны», «XXI стагоддзе» на 370 дзён «Назапашвальны», што абумоўлена больш высокай прыбытковасцю і прывабнымі ўмовамі захоўвання.

Да прыкладу, уклад «юбіляр» з тэрмінам захоўвання 30 месяцаў, адметны тым, што па заканчэнні аднаго месяца з дня адкрыцця ўкладу ўкладчыку прадастаўлена права атрымання грашовых сродкаў па ўкладным рахунку без абмежаванняў па перыядычнасці, суме і колькасці расходных аперацый. Па заканчэнні кожнага месяца захоўвання па ўкладу вырабляецца капіталізацыя працэнтаў, укладчыкам прадастаўлена магчымасць папаўнення ўкладу. Даход налічваецца па стаўцы ў памеры стаўкі рэфінансавання Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь плюс 2 працэнтныя пункты, пры ўмове адсутнасці на працягу тэрміну захоўвання ўкладу расходных аперацый налічваецца дадатковы даход у памеры 1% гадавых.

У замежнай валюце найбольшай папулярнасцю ў насельніцтва карыстаюцца ўклады «Універсальны» на 2 гады па стаўцы 8,5% гадавых «Святочны» з тэрмінам захоўвання 2 месяцы і фіксаванай на працягу тэрміну захоўвання грашовых сродкаў працэнтнай стаўкай у памеры 7% гадавых, «Капітал» на 18 месяцаў са стаўкай 8% гадавых, фіксаванай на працягу першых 6 месяцаў захоўвання.

«Беларусбанк» першым з беларускіх банкаў прапанаваў фізічным асобам новы від зберажэнняў –  аблігацыі на прад'яўніка, укараніў сістэму будаўнічых зберажэнняў.

Натуральна, вялікай папулярнасцю ў насельніцтва карыстаюцца і крэдыты на спажывецкія патрэбы. Яны простыя ў афармленні і падаюцца на працягу трох рабочых дзён пасля прад'яўлення банку неабходнага пакета дакументаў.

У цяперашні час банк працуе над укараненнем шэрагу новых паслуг. Гэта, перш за ўсё, новая «лінейка» тэрміновых дэпазітаў для фізічных асоб, магчымасць кіравання сваім рахункам з дапамогай Інтэрнэту.

- У апошні час вялікае распаўсюджванне атрымалі пластыкавыя карткі...

  • сапраўды, сёння адна з самых даступных і масавых паслуг, якія прадстаўляюцца «Беларусбанкам» жыхарам рэспублікі, – гэта пластыкавыя карткі. Разнастайнасць іх відаў задаволіць патрэбы нават самага патрабавальнага кліента.

Для тых, хто аддае перавагу зручнасць у паўсядзённым жыцці, мы прапануем карткі для выкарыстання ў Беларусі. Яны афармляюцца бясплатна і даюць магчымасць ажыццяўляць шырокі спектр аперацый, а картка для пенсіянераў, да таго ж, гэта выгадны спосаб атрымання пенсіі, так як на суму грашовых сродкаў, якія захоўваюцца на карт-рахунку, налічваецца павышаны працэнт.

Для тых, хто любіць падарожнічаць за мяжой, міжнародныя пластыкавыя карткі «Беларусбанка» стануць незаменным спадарожнікам у любой паездцы. Неабходна адзначыць і такі новы картачны прадукт, створаны спецыяльна для жанчын, як міжнародная картка для жанчын – Лэдзі Карт. Яна не толькі абслугоўваецца па ўсім свеце, але і дазваляе атрымліваць у арганізацыях гандлю і сэрвісу спецыяльныя зніжкі.

Трымальнікі картак «Беларусбанка» могуць карыстацца шырокім спектрам магчымасцяў: аплачваць камунальныя паслугі і праводзіць іншыя штомесячныя плацяжы (за газ, ваду, мабільны і хатні тэлефон, шматканальнае тэлебачанне, паслугі аховы, Інтэрнэт-правайдэраў) у аддзяленнях банка, інфакіёсках, банкаматах і з дапамогай мабільнага тэлефона з дапамогай паслугі SMS-банкінг.

Картка «Беларусбанка» дазваляе імгненна перавесці грошы на карт-рахунак сваіх знаёмых ці сваякоў у любы рэгіён краіны, пагасіць крэдыт, папоўніць наяўнымі грашовымі сродкамі свой карт-рахунак, а таксама пералічыць Беларускія рублі з карт-рахунку на ўкладны рахунак або атрымліваць на свой карт-рахунак працэнты з ўкладу.

На сённяшні дзень да паслуг трымальнікаў картак і кліентаў банка звыш 1000 інфакіёскаў, 900 банкаматаў і больш за 1800 аддзяленняў банка. Парадку 3500 арганізацый гандлю і сэрвісу прымаюць карткі да аплаты за тавары і паслугі на падставе дагавораў, заключаных з «Беларусбанкам».

- Ці магчыма пашырэнне паслуг? Ці ёсць у «Беларусбанка» «ў загашніку» самыя нечаканыя і цікавыя прапановы для кліентаў?

У бліжэйшы час трымальнікам картак мы прапануем паслугу Інтэрнэт-банкінг. На першапачатковым этапе Інтэрнэт-банкінг дазволіць аплачваць камунальныя паслугі, мабільны і хатні тэлефон, шматканальнае тэлебачанне, паслугі Інтэрнэт-правайдэраў, а таксама атрымліваць інфармацыю аб астатку грашовых сродкаў на карт-рахунку і праглядаць гісторыю плацяжоў.

Яшчэ адным праектам, які плануецца рэалізаваць да канца 2008 года, з'яўляецца магчымасць набыцця трымальнікамі пластыкавых картак білетаў на аўтобусы міжгародняга і прыгараднага паведамлення ў інфакіёсках банка, а таксама чыгуначных білетаў у сетцы Інтэрнэт.

Акрамя таго, з'явяцца новыя магчымасці ў інфакіёсках, сярод якіх аплата byfly і атрыманне выпіскі па карт-рахунку на платнай аснове. Таксама плануецца пашырэнне паслугі SMS-банкінг магчымасцю атрымання на мабільны тэлефон інфармацыі аб праведзеных аперацыях па картцы і паступленнях на карт-рахунак.

- Поспех усякага прадпрыемства, а тым больш банка, залежыць ад тых, хто ў ім працуе. Супрацоўнікі банка для Вас, Надзея Андрэеўна, з'яўляюцца каштоўнасцю?

  • Многія лічаць, што ў банку самае каштоўнае-гэта грошы. Але фінансавы складнік банка – гэта грашовыя сродкі дзяржавы, людзей. Для нас жа самае галоўнае – гэта людзі. Гэта і ёсць самы галоўны наш капітал. Як людзі здолеюць распарадзіцца грашыма, такі будзе і вынік. Мы ставім перад сабой вялікія задачы. І выконваюць іх не машыны, а людзі. У банку працуе каля 25 тыс.чалавек. Імідж банка-лідара даўно замацаваўся за «Беларусбанкам», як за гістарычным пераемнікам Ашчадбанка, установай з разгалінаванай філіяльнай структурай, зручнай для кліентаў. Але падтрымліваць яго могуць толькі людзі, якія працуюць у банку.

- Надзея Андрэеўна, як можна выказаць здагадку, спектр пытанняў, па якіх да вас звяртаюцца грамадзяне, разнастайны, бо да вас на прыём прыходзяць грамадзяне не толькі як да старшыні Праўлення банка, але і як да сябра Савета Рэспублікі, старшыні Беларускага саюза жанчын...

  • Так, сапраўды грамадзяне звяртаюцца па розных праблемах. На фоне просьбаў аб садзейнічанні ў вырашэнні канкрэтных праблем, адзначана павышаная цікавасць грамадзян да найважнейшых сацыяльна-эканамічных падзей, якія адбываюцца ў цяперашні час у Рэспубліцы. Асноўная частка пытанняў ставіцца да сацыяльнай тэматыцы. Гэта пытанні працаўладкавання, аховы здароўя, прадастаўлення крэдытаў на спажывецкія патрэбы, набыццё жылля і іншыя.

Калі пытанне, па якім звяртаецца грамадзянін, не патрабуе нейкага дадатковага разгляду, то ў ходзе сустрэчы даю адказ або тлумачу, куды і ў якім парадку неабходна звярнуцца. Хачу адзначыць, што падчас прыёму або ў самы кароткі тэрмін пасля яго, прынімаюцца канкрэтныя меры і, у большасці сваім, дасягаецца станоўчае рашэнне па таму ці іншаму пытанню. Для прыёму грамадзян адведзена спецыяльнае час – гэта другая серада кожнага месяца з 11.00 да 20.00. Але калі звяртаюцца грамадзяне раней, то прымаю ў іншыя дні. Лепшым з'яўляецца субота. Зручней чалавеку, і ў мяне больш часу.

- Можна толькі ўявіць, якая колькасць зваротаў даводзіцца вам разглядаць. Уся інфармацыя сцякаецца да Вас, і Вы аналізуеце. Аб чым кажа гэты аналіз на сёння?

  • Безумоўна, гэта адзін з складаных момантаў нашай працы. Адна з пераваг, якую мы атрымліваем ад працы са зваротамі грамадзян, заключаецца ў тым, што мы маем непасрэдную інфармацыю аб стаўленні насельніцтва да працы нашага банка, а таксама іншых арганізацый, устаноў.

Людзі звяртаюцца ў асноўным, калі не змаглі знайсці рашэнняў свайго пытання на месцах, ці не інфармаваны належным чынам пра тое, як вырашыць свае праблемы.

Аналіз паказвае, што бюракратычныя правалокі ў розных структурах далёка не зжытыя, у тым ліку і ў нашым банку. Невырашальных пытанняў практычна мала. Галоўнае – хацець іх вырашыць.

Часам, грамадзяне прад'яўляюць неабгрунтаваныя прэтэнзіі, усё для іх павінен вырашаць хтосьці, забываюць, што яны галоўныя дзеючыя асобы свайго лёсу.