Карта навучэнца. Не проста карта

Ужо не раз пісалі аб значным сацыяльным праекце банка — карце навучэнца, распавядалі аб функцыянале і магчымасцях, пыталіся на меркаванне дзяцей, якія паспелі далучыцца да праекту пры апрабацыі ў шэрагу сталічных школ. Надышла чарга даведацца меркаванне яшчэ аднаго боку — педагогаў і ў прыватнасці дырэктара сталічнай школы № 51 Галіны Чэрнік. Менавіта ў гэтай школе адной з першых быў укаранёны праект па выкарыстанні Карты навучэнца.

 

24_25

 

Галіна Уладзіміраўна, колькі дзяцей навучаецца ў вашай школе? Ці ўсё з іх маюць Карту навучэнца?

- Паколькі наш мікрараён (Лошыца-4, Лошыца-6) малады, у школу пастаянна прыходзяць новыя вучні, якім адразу афармляецца Карта навучэнца. У 2015/2016 навучальным годзе ў школе плануецца навучанне 860 навучэнцаў (160 з іх прыйдуць у 1-я класы), большасць з якіх ужо з'яўляюцца трымальнікамі Карты навучэнца.

- Як яе ўспрымаюць дзеці і іх бацькі? Ці былі складанасці з укараненнем і засваеннем праекта?

- У сучасным свеце дзеці часам нават хутчэй, чым дарослыя, асвойваюць розныя тэхнічныя навінкі. Цалкам натуральна, што Карта навучэнца не стала для іх нейкім дзівоцтвам. Літаральна адразу пасля ўкараненне гэтага праекта было прыкметна, што дзеці пры выкарыстанні карткі адчуваюць сябе ўпэўнена. Як дарослыя!

Што тычыцца бацькоў, то на працягу ўжо двух гадоў з імі праводзілася і, вядома, будзе далей праводзіцца тлумачальная праца па выкарыстанні Карты навучэнца. Вялікую дапамогу ў гэтай важнай працы аказваюць супрацоўнікі "Беларусбанка", якія часта выступаюць па гэтым пытанні ў нас у школе на бацькоўскіх сходах.

- На ваш погляд, ці павышае выкарыстанне Карты навучэнца фінансавую граматнасць дзяцей? У чым гэта праяўляецца?

- Несумненна! Ужо з малодшых класаў дзеці не проста чуюць аб банкаўскіх картках, але і вучацца імі карыстацца ў паўсядзённым жыцці. Больш за тое, часта даводзіцца чуць ад дарослых, што дзеці распавядаюць ім пра магчымасці аплаты тавараў і паслуг з выкарыстаннем Карты навучэнца, часцяком стымулюючы такім чынам фарміраванне фінансавай культуры ў сваіх бацькоў.

- Якія перавагі для школьнікаў і іх бацькоў дае Карта навучэнца? Як ўспрымаюцца якія ўводзяцца ў школе навацыі дзецьмі і іх бацькамі, настаўнікамі?

- Наша школа ўдзельнічае ў праекце "Карта навучэнца" з моманту свайго адкрыцця – 30 жніўня 2013 года.

Сёння Карта навучэнца выконвае цэлы шэраг карысных функцый як для школьнікаў і іх бацькоў, так і для самой школы.

Адной з іх з'яўляецца функцыя электроннага пропуску ў школу. Кантрольна-прапускная сістэма, устаноўленая ў нас, фіксуе час прыходу і выхаду навучэнца са школы. Да сістэмы падлучаны сэрвіс па рассыланні смс-паведамленняў бацькам у выпадку спазнення на заняткі альбо адсутнасці іх дзіця. Таксама Карта навучэнца з'яўляецца электронным чытацкім білетам у школьнай бібліятэцы. Акрамя таго, на яе аснове ўкаранёны сэрвісы аўтаматызацыі для арганізацыі працы ў камп'ютарным і лінгафонным класах.

Яшчэ адна зручная функцыя Карты навучэнца заключаецца ў тым, што яна замяніла даведку для праезду ў гарадскім пасажырскім транспарце, якая раней выдавалася на папяровым носьбіце.

І, вядома, Карта навучэнца з'яўляецца інструментам для здзяйснення безнаяўных аперацый. Школьнікі з ранніх гадоў вучацца карыстацца банкаматам, інфакіёскам, набываюць навыкі таго, як аплачваць пакупкі ў арганізацыях гандлю і сэрвісу. У нашай школе з дапамогай Карты навучэнца рэалізавана магчымасць безнаяўнай аплаты буфетнай прадукцыі (дадатковае школьнае харчаванне).

Варта адзначыць яшчэ адну функцыю Карты навучэнца, вельмі карысную і неабходную для бацькоў. Па-першае, дарослыя маюць магчымасць кантраляваць расход грашовых сродкаў, а таксама аператыўна папаўняць рахунак Карты навучэнца. Па-другое, па ўсіх расходах Карты навучэнца бацькі могуць бясплатна атрымліваць штомесячную выпіску па рахунку, якая накіроўваецца на электронны адрас, пазначаны ў анкеце пры афармленні карткі, а таксама могуць далучыцца да сэрвісаў SMS-інфармавання для апавяшчэння аб аперацыях, учыненых дзіцем, у рэжыме рэальнага часу. Па-трэцяе, па рашэнні бацькоў, на рахунку якога аформлена Карта навучэнца, можа быць усталяваны забарона на самастойнае атрыманне дзіцем наяўных грашовых сродкаў. Пры гэтым магчымасць безнаяўнага разліку па карце навучэнца цалкам захоўваецца.

Акрамя гэтага, Карта навучэнца значна спрашчае працэдуру збору сродкаў за гарачае харчаванне ў школе. Так, са студзеня 2014 года вучні 8-х класаў нашай школы, а таксама іх бацькі атрымалі магчымасць аплачваць паслугі гарачага харчавання ў інфакіёсках «Беларусбанка». Раней гэтай не зусім уласцівай для настаўнікаў функцыяй займаліся непасрэдна класныя кіраўнікі. Такім чынам, дзякуючы карце навучэнца нашы настаўнікі зараз могуць надаваць больш увагі падрыхтоўцы і правядзенню навучальных заняткаў.