«Беларусбанк» падтрымаў малы бізнес на 500 млн рублёў

Каля 4 тыс. праектаў прафінансаваў ААТ «ААБ Беларусбанк» за перыяд дзеяння Праграмы падтрымкі суб'ектаў малога і сярэдняга бізнесу.

polivko+Толькі з пачатку гэтага года на крэдытаванне накіравана больш за 500 млн руб. Банк аказвае ўсебаковую падтрымку развіццю малога і сярэдняга бізнесу ў краіне, у тым ліку яго інвестыцыйнай і інавацыйнай складальным, адзначыў намеснік Старшыні Праўлення ААТ «ААБ Беларусбанк» Аляксандр Паліўка.

«Малы і сярэдні бізнес быў і застаецца найбольш масавым, гібкім сегментам эканомікі, які дынамічна развіваецца. Ён здольны павысіць канкурэнтаздольнасць і эфектыўнасць беларускай эканомікі», - сказаў Аляксандр Паліўка.

Паводле яго слоў, развіццё малога і сярэдняга бізнесу мае вялікую сацыяльную складальную: ствараюцца новыя працоўныя месцы, зніжаецца ўзровень беспрацоўя, фарміруецца ўстойлівы сярэдні клас, растуць даходы бюджэту на ўсіх узроўнях.

«Сёння можна дакладна сцвярджаць, што банк мае велізарны вопыт узаемадзеяння з карпаратыўнымі кліентамі, у тым ліку з прадпрыемствамі малога і сярэдняга бізнесу ўсіх форм уласнасці. Дарэчы, у мінулым годзе на крэдытаванне МСБ банкам накіравана каля 700 млн руб. Банк і далей плануе нарошчваць сваю прысутнасць на гэтым рынку шляхам пашырэння і ўдасканалення ўласных прадуктаў і паслуг, падтрымліваць прыватную ініцыятыву, дапамагаць тым, хто хоча і можа працаваць», — падкрэсліў намеснік Старшыні Праўлення «Беларусбанка».

У банку ўпэўнены, што цяпер для прыцягнення кліента недастаткова канкурэнтных працэнтных ставак. Неабходны перш за ўсё комплексны падыход: рэпутацыя банка, даступнасць паслуг, прастата атрымання крэдыту, празрыстасць бізнесу. Узаемадзеянне з кліентам у «Беларусбанку» ажыццяўляецца па прынцыпе «аднаго акна». Гэта павышае якасць і аператыўнасць абслугоўвання, што вельмі важна для людзей, якія цэняць час. З улікам дынамікі банкаўскіх працэсаў ААТ «ААБ Беларусбанк» і прадпрыемствы банкаўскага холдынгу (ТАА «ААБ Лізінг», ТАА «ААБ Кансалт», УП «ААБ Брокер») гатовы прадаставіць малому і сярэдняму бізнесу поўны комплекс запатрабаваных рынкам паслуг і пры гэтым праводзіць канкурэнтную тарыфную і працэнтную палітыку.

Сёння банк прапануе суб'ектам малога і сярэдняга бізнесу крэдытныя прадукты для ажыццяўлення інвестыцыйнай, інавацыйнай і бягучай дзейнасці. Устаноўлена працэнтная стаўка па крэдытах: у беларускіх рублях - ад 5 да 11% гадавых, у замежнай валюце - ад 7 да 8% гадавых.

Імкненне «Беларусбанка» пашырыць магчымасці сваіх кліентаў паслужыла асновай для стварэння партнёрскай праграмы «Мост» для сегмента B2B. Гэта комплексны прадукт для арганізацыі фінансавання продажаў партнёраў банка, якія з'яўляюцца кліентамі ўстановы. Сутнасць праграмы заключаецца ў крэдытаванні патэнцыяльных пакупнікоў - юрыдычных асоб (ІП) для куплі тавараў (паслуг) у партнёраў банка з выплатай тымі мінімальных працэнтаў (0,00001%) па крэдыце. Тэрмін растэрміноўкі - 30, 60, 90 і 180 дзён.

Партнёрская праграма «Мост» стартавала ў канцы 2016 года. Сёння база партнёраў банка ўключае больш за 900 суб'ектаў гаспадарання ва ўсіх рэгіёнах Беларусі. З пачатку 2018 года ў рамках праграмы «Мост» выдадзена крэдытаў больш чым на 115 млн руб.

Асноўныя перавагі для партнёраў праграмы - павелічэнне кліенцкай базы і аб'ёмаў продажаў, гарантыя атрымання платы за тавар (паслугу), зніжэнне дэбіторскай запазычанасці, паляпшэнне якасці фінансавай справаздачнасці і павышэнне лаяльнасці пакупнікоў.

У сваю чаргу, крэдытаатрымальнік атрымлівае нізкую працэнтную стаўку - 0,00001% гадавых, магчымасць набыцця не толькі тавараў, але і паслуг, работ, прывабныя ўмовы забеспячэння (магчымасць паручыцельства фізічнай асобы), а таксама спрошчаны пакет дакументаў (без прадастаўлення фінансавай справаздачнасці).

У дачыненні да шэрагу крэдытаў прадугледжаны асаблівыя, лаяльныя ўмовы: спрошчаны пакет дакументаў, зніжаныя патрабаванні да прадастаўляемага забеспячэння, адтэрміноўка пагашэння асноўнага доўгу і працэнтаў па ім да ўводу аб'екта ў эксплуатацыю і інш.

«Мы і далей плануем павялічваць сваю прысутнасць у гэтым сегменце рынку шляхам пашырэння і ўдасканалення прадуктаў і паслуг, падтрымліваць прыватную ініцыятыву, дапамагаць тым, хто хоча і можа працаваць. «Беларусбанк» заўсёды імкнуўся заставацца надзейным партнёрам для любога кліента  незалежна ад аб'ёмаў яго бізнесу. Гэта наша пазіцыя і наша філасофія», — рэзюмаваў Аляксандр Паліўка.

Згодна з зацверджанай Стратэгіяй развіцця ААТ «ААБ Беларусбанк» на 2018-2020 гады, паляпшэнне якасці абслугоўвання суб'ектаў МСБ з'яўляецца адной з прыярытэтных задач банка. Падтрымка кліентаў МСБ будзе ажыццяўляцца за кошт пашырэння доступу да фінансавання, мадэрнізацыі лінейкі банкаўскіх прадуктаў (паслуг), суправаджэння бізнесу, комплекснага абслугоўвання з дапамогай перакрыжаванага продажу прадуктаў, у тым ліку прадастаўляемых прадпрыемствамі банкаўскага холдынгу.

Газета «Беларусы і рынак», 7 ліпеня 2018